مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

تلاش مضاعفی برای آزادی ۱۴ صیاد چابهاری در بند دزدان دریایی باید انجام شود

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تلاش مضاعفی باید برای آزادی ۱۴ صیاد چابهاری در بند گروه ترویستی «الشباب» انجام شود.

تلاش مضاعفی برای آزادی ۱۴ صیاد چابهاری در بند دزدان دریایی باید انجام شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات، هدایت‌الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۴ صیاد چابهاری لنج «سدیس» در ۲۳ اردیبهشت ۹۳ به‌دلیل خراب شدن موتور لنج وارد آب‌های سومالی شدند و پس از به‌گل نشستن لنج، از آن زمان تاکنون در بند گروه ترویستی «الشباب» هستند.

وی افزود: هرچند از آن زمان تاکنون تلاش‌هایی برای آزادی این صیادان از سوی سازمان شیلات، وزارت خارجه، وزارت کشور و از همه‌مهم‌تر سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت پذیرفته، ولی به‌دلیل آنکه صیادان و ملوانان دربند یک گروه ترویستی هستند، روند آزادی کند پیش می‌رود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خانواده ملوانان و صیادان در بند؛ زیر شدیدترین فشار‌ها هستند و نان‌آور خانواده خود را از دست داده‌اند؛ آن‌ها مرتب به اداره‌کل شیلات مراجعه می‌کنند، هرچند تلاش‌هایی صورت گرفته، اما لازم است این تلاش‌ها مضاعف شود و تکلیف این صیادان در بند مشخص شود تا ان‌شاالله همگی سالم آزاد شوند.

میرمرادزهی گفت: ۵۴ لنج چابهاری و کنارکی از سال ۸۷ تاکنون در بند دزدان و یا دولت‌های خودخوانده محلی در سومالی افتاده اند و همه آن‌ها عمدتا با پرداخت مبالغی و وساطتت واسطه‌هایی آزاد شدند، اما لنج ناخدا «سدیس» دربند یک گروه ترویستی بین‌المللی افتاده که خواسته مشخص مالی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این ۱۴ صیاد، ۴ صیاد دیگر هم از فروردین ۹۴ تاکنون دربند دزدان دریایی هستند که روند آزادی آن‌ها خوشبختانه با تلاش مضاعف سربازان گمنام امام زمان (عج) خوب پیش می‌رود.

انتهای پیام/ع

آزادی ۱۴ صیاد چابهاری در بند دزدان دریایی

برچسب ها: شیلات ، سازمان بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار