ربیعی در طرح سوال از کرباسیان‌:

عدم راه اندازی کامل طرح جامع مالیاتی محاسبه مالیات را سلیقه‌ای کرده است

نماینده بروجن گفت: عدم راه اندازی کامل طرح جامع مالیاتی، محاسبه مالیات را سلیقه‌ای کرده و باعث ایجاد فساد‌ در اقتصاد کشور شده است.

عدم راه اندازی کامل طرح جامع مالیاتی محاسبه مالیات را سلیقه‌ای کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن‌ در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 مرداد) در طرح سوال خود از مسعود کرباسیان‌ وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره علت عدم اجرای طرح جامع مالیاتی، اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی یکی از ابر‌ پروژه‌های وزارتخانه‌ اقتصاد و امور دارایی است و علی رغم آنکه 11 سال از اجرای آن می‌گذرد و بارها وعده تکمیل پروژه‌ها داده شده است، اما‌ اقدام خاصی در این باره صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در زمان تحریم یکسری‌ رایانه و تجهیزات مورد نیاز در مقاطع مختلف وارد کشور شده است که لازم است به صورت شفاف در این زمینه توضیح داده شود‌.

نماینده مردم بروجن تصریح کرد: سازمان مالیاتی شعار عدالت و شفافیت می‌دهد و سوال ما در این باره آن است که چرا درباره طرح جامع مالیاتی توضیح شفافی نمی‌دهد؟

ربیعی‌ با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی ابهامات بسیار زیادی دارد که باید به صورت شفاف درباره آن توضیح داده شود، گفت: استناد صحبت‌های بنده درباره این موضوع اظهارات یکی از مدیران اصلی طرح جامع مالیاتی است که طبق گفته وی بی تدبیری‌های بسیار زیادی در مدیریت این پروژه‌ صورت گرفته است.

نماینده مردم بروجن‌ با بیان اینکه طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی در سال 96 صرفاً 150 اداره مالیاتی از این طرح جامع مالیاتی استفاده می‌کنند که به نسبت تعداد اداره‌های مالیاتی بسیار محدود است، تصریح کرد: همچنین تنها 27 درصد از پرونده‌های مالیاتی در این سامانه بارگذاری‌ شده است.

وی متذکر شد: همچنین در اسفند سال 96 یکی از نهادهای نظارتی گزارشی‌ از نحوه پیاده‌سازی این سامانه به وزیر اقتصاد و امور دارایی داد که نشان می‌دهد طرح جامع مالیاتی مشکلات زیادی دارد و با چالش‌های جدی روبه‌رو است.

ربیعی با بیان اینکه مشکلات اجرای طرح جامع مالیاتی در حالی است که برای اجرای آن بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: عدم راه‌اندازی کامل طرح جامع مالیاتی، محاسبه مالیات را سلیقه‌ای کرده است و منجر به عدم شفافیت مالیاتی و ایجاد مفسده‌های زیادی شده و کمر تولید و اقتصاد کشور را شکسته است.

نماینده مردم بروجن‌ با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح جامع مالیاتی کاهش هزینه‌های دریافت مالیات بود اما این هدف هم محقق نشده است، تصریح کرد: این سامانه از هوشمندی لازم برخوردار نیست و نمی‌تواند مودیان‌ پر ریسک‌ را شناسایی کند و از فرارهای‌ مالیاتی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا از طریق طرح جامع مالیاتی به سیستم پولشویی می‌رسند و ما هم باید این هدف را مد نظر داشته باشیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور ما باید شیوه‌های مدیریتی خود را تغییر دهیم و شاکله‌ برخی از طرح‌ها و سیستم‌ها را تغییر دهیم چراکه با این وضع مشخص نیست سر از کجا در آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار