حاشیه صحن علنی؛

اعتراض قضات مجلس به "محمود صادقی"/ پزشکیان: نباید با یک سوال دستگاه قضا را زیرسوال برد

در جریان سوال محمود صادقی از وزیر اقتصاد و دارایی حواشی در جلسه علنی امروز به وجود آمد.

اعتراض قضات مجلس به محمود صادقی/ پزشکیان: نباید با یک سوال دستگاه قضا را زیرسوال بردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان سوال محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی درباره سپرده‌گذاری قوه قضائیه در بانک‌ها و دریافت سود آنها در صحن علنی امروز (یکشنبه 14 مردادماه) بعد از حرام دانستن حساب‌های قوه قضائیه توسط این نماینده مجلس حواشی در صحن علنی به وجود آمد.

صادقی تصریح کرد: زمانی که سپرده‌های مردم در حساب‌های بانکی سرمایه‌گذاری شده و از سود آنها حقوق قضات تأمین می‌شود، چگونه می‌توانند از مردم حمایت کنند.

بعد از این اظهارات تجری و خدری با در دست گرفتن کتاب آئین‌نامه داخلی مجلس ضمن اعتراض و فریاد خواستار ارائه تذکر شدند؛ بعد از آنها پورمختار هم به سمت این نماینده مردم تهران حرکت کرد.

خدری نماینده مردم بوشهر با نزدیک شدن به صادقی شروع به اعتراض کرد که پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را برعهده داشت، سعی کرد تا با ارائه تذکر وی را بر روی صندلی خود بنشاند، اما خدری همچنان کنار صادقی ایستاده و اعتراض می‌کرد.

در این میان، حضرتی، وکیلی، مازنی و برخی دیگر از نمایندگان به وی نزدیک شدند و تلاش کردند خدری را بر روی صندلی خود بنشانند، اما پورمختار همچنان در مقابل صادقی ایستاده و اعتراض می‌کرد.

پزشکیان ضمن ارائه تذکر به صادقی گفت: مسائل نباید اینگونه بیان شود و قضات را زیرسوال برد، در هر سیستمی مشکلاتی وجود دارد و نباید ادبیات ما از پشت تریبون نظام را زیرسوال ببرد و این درست نیست.

وی تأکید کرد: سوال تنها باید در همان محتوا بیان شود و نباید اینگونه به حواشی پرداخت و اکنون بسیاری از قضات با حقوق کم و با شرف کار می‌کنند.

صادقی بعد از این اظهارات بیان کرد: بنده قصد توهین به قضات را نداشتم و از همین جا عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
نتیجه چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
قوه قضاییه در برخورد با مفاسد کوتاهی کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
منم موافق اقاي صادقي هستم بايد بررسي گردد
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۴:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
چرا اعتراض بررسی کنند ؟؟؟
آخرین اخبار