استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه بیمارستان تازه ساز اسلام آباد با وجود فاصله ۱۲۰ کیلومتری از کانون زلزله، دچار آسیب های بسیار جدی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست بررسی آخرین وضعیت بیمارستان آسیب دیده اسلام آباد که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، بازرس کل استان و دادستان اسلام آباد غرب برگزار شد؛ اظهار داشت:  مجموعه ای مانند بیمارستان ها باید به گونه ای ساخته شوند که در زلزله ها به عنوان ساختمان ایمن مورد استفاده قرار گیرند و قادر باشند در آن شرایط بحراتی خدمات ارایه دهد.

بازوند افزود: یک ربع به ۵ صبح زلزله در بیمارستان بودم و از دیدن بیمارستان تخریب شده، شوکه شدم. جان صدها نفر به خاطر تخریب این زلزله به خطر افتاد.

وی گفت: تخریب این بیمارستان لکه ننگی بر علم مهندسی بود و در میان افکار مردم با واکنش بسیار منفی روبرو شد.

 بازوند افزود:مجموعه ای که در آن شرایط بسیار بحرانی می توانست یک خدمات درمانی بسیار حیاتی به آسیب دیدگان زلزله انجام دهد، خود دچار خسارت جدی شد و باری بر دوش مدیریت ارشد استان و مردم شد.

وی گفت:بی گمان افکار عمومی منتظر برخورد با مقصران حادثه است و این افراد باید شناسایی و هرچه سریعتر تحویل مراجع قضایی شوند.

بازوند بیان کرد:مسئولیت ساخت این بیمارستان با راه و شهرسازی است و جمع بندی این مجموعه مقاوم سازی بیمارستان است.

  وی افزود:مقاوم سازی از جمله کارهای علمی و متداول در دنیای امروز محسوب می شود. البته راه و شهرسازی باید تضمین های لازم برای این مقاوم سازی را ارایه دهد و اینکار به گونه ای باید صورت گیرد که در برابر زلزله ۷ ریشتری مشابه مقاوم باشد.

انتهای  پیام/ز

 

تخریب  بیمارستان اسلام اباد غرب  لکه ننگی برای علم مهندسی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.