برگزاری سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استانداری کرمانشاه

سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با حضور مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور گفت: استان کرمانشاه با ۴۰ درصد پرداختی تسهیلات روستایی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

وی گفت : از دیگر فاکتورهای مهم در استان کرمانشاه پایین بودن سرانه تسهیلات به ازای هر طرح است، چنانچه در استان هرمزگان ۱۰۰ میلیون تومان است و در استان کرمانشاه این سرانه فقط ۶۰ میلیون تومان است که اگر این امر درست بررسی نشود کیفیت را پایین خواهد آورد و عدم پایداری رخ خواهد داد.

وی افزود : همچنین سرانه تسهیلات پرداختی به ازای هر شغل در استان کرمانشاه ۳۲ میلیون تومان است، این درحالیست که میانگین کشوری ۴۰ میلیون تومان است و این امر نیز ممکن است کیفیت طرح اجرایی پروژه را در استان به خطر بیاندازد.

وی ادامه داد: در شهرستانهای زلزله زده نیز طرح های اشتغالزایی همانند طرح های روستایی مشمول وام تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه ملکی ضمانت آنها را به عهده خواهیم گرفت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور افزود: همچنین در این راستا تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به طور صددرصد ضمانت خواهد شد.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: زنانی که در نظر دارند در مناطق زلزله‌زده کار اشتغالزایی انجام دهند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام فقط با ارائه طرح و سفته بانکی وام تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور اظهار داشت: کارمزد ما نسبت به بانکها ۵۰ درصد است که ۳۰ درصد آن بعنوان تخفیف موقت فقط بصورت چک دریافت می‌شود و در پایان چنانچه به تعهد خود عمل کنند هیچ کارمزدی از آنها دریافت نمی شود.

بازوند استاندار کرمانشاه از اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و مناطق زلزله‌زده انتقاد کرد و گفت: در ارائه این تسهیلات رانت‌هایی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی گفت : متاسفانه وام اشتغال روستایی و مناطق زلزله زده یک وام رانتی شده که در این خصوص لازم است دستگاههای نظارتی دقت لازم را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه به دامداری سنتی هیچ وامی نباید تعلق بگیرد، بیان داشت: در استان کرمانشاه اشتغال در بخش دام سنتی لازم نداریم و هیچ اتفاقی در این راستا نخواهد افتاد.

بازوند با اعلام نارضایتی از وضعیت اشتغال روستایی گفت: در اشتغال روستایی زمانی رتبه اول کشور را داشتیم و الان در رتبه هشتم قرار گرفتیم و این اصلا پذیرفتنی نیست چرا که یک جای کار مشکل دارد، قرار نیست هر هفته یک پله پایین‌تر بیاییم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

از دیگر فاکتورهای مهم در استان کرمانشاه پایین بودن سرانه تسهیلات به ازای هر طرح است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.