نگرانی ترامپ از متهم شدن پسرش در پرونده روسیه

یک منبع آگاه از نگرانی رئیس‌جمهور آمریکا از گرفتار شدن «دونالد ترامپ جونیور» در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، یک منبع آگاه که به طور معمول با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفتگو می کند فاش کرد که رئیس جمهور نگران است که پسرش «دونالد ترامپ جونیور» ممکن است به صورت تصادفی وارد مشکلات حقوقی در پرونده روسیه شود.

وی در این خصوص گفت: ترامپ در چند ماه اخیر نگران این بوده است که تحقیقات رابرت مولر ممکن است خانواده اش را هم درگیر کند. این نگرانی یکی از دلایلی است که او این روزها به صورت عمومی مولر را هدف حملات لفظی قرار نمی دهد؛ زیرا نمی خواهد پای خانواده اش به این مسئله کشیده شود.

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته در گزارشی نوشت که ترامپ به مشاوران و دوستان نزدیکش گفته است که باورش نمی شود که پسرش عمدا قانونی را نقض کرده باشد؛ اما ممکن است ناخواسته چنین کاری را کرده باشد.

رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال حاضر مشغول بررسی نقش «دونالد ترامپ جونیور» در ملاقات ماه ژوئن سال 2016 میان یک وکیل روس و مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ است.

راب گلدستون، یک متخصص روابط عمومی، ملاقات پسر ترامپ و وکیل روس را برنامه ریزی کرده بود و پیش از برگزاری این ملاقات با ارسال یک ایمیل به دونالد ترامپ جونیور گفته بود که این جلسه به نوعی بخشی از طرح دولت روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی پدرش است.

به دنبال انتشار این خبر جنجالی، دونالد ترامپ جونیور پاسخ خود به ایمیل راب گلدستون را در توییتر منتشر کرد. پسر ارشد ترامپ در پاسخ به این ایمیل نوشته بود: «اگر اینگونه است که می گویی، من عاشق آن (ملاقات با وکیل روس) هستم.»

دونالد ترامپ جونیور پیشتر در مصاحبه با نیویورک تایمز اعتراف کرد که در جریان رقابتهای انتخاباتی سال 2016 با یکی از وکلای مرتبط با کرملین به نام «ناتالیا وسل نیتسکایا» ملاقات کرده است. در این جلسه «پال منافورت» که بعدها رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ شد و «جرد کوشنر»، داماد ترامپ نیز حضور داشتند. پسر ارشد ترامپ در ازای دریافت اطلاعاتی که به هیلاری کلینتون آسیب بزند، با این وکیل دیدار کرده است.

اما ترامپ و حتی دونالد ترامپ جونیور بارها مدعی شدند که رئیس جمهور آمریکا تا زمان افشای این خبر، هیچ اطلاعی از این ملاقات نداشته است.

مسکو تاکنون هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است و ترامپ هم اعلام کرده که باور نمی کند روسیه در این انتخابات مداخله ای کرده باشد. ترامپ حتی به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر پوتین هم دستاوردهای آژانسهای اطلاعاتی آمریکا را درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا زیر سؤال برد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار