فرماندار تایباد گفت: از ۴۳ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی این شهرستان ۱۴ هزار هکتار به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص دارد.

بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی تایباد به کشت محصولات کم آب طلب اختصاص داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حسین شرافتی راد فرماندار تایباد گفت: خشکسالی‌های متوالی، دشت‌ها و سفره‌های زیرزمینی این شهرستان را با افت آب روبه رو کرده که این وضعیت تغییر الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی را ضروری کرده است.

وی گفت:شمار بهره برداران حوزه کشاورزی در این شهرستان هفت هزار نفر می‌باشد و این شهرستان ۳۲۰ حلقه چاه آب کشاورزی دارد که سالانه ۲۹۸ میلیون و ۵۹۸ هزار متر مکعب آب از آن استخراج می‌شود.

فرماندار تایباد میزان افت سالانه آب‌های زیرزمینی این شهرستان در ۲ دشت تایباد و کرات را ۲ متر عنوان کرد و افزود: فعالیت چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در بخش میان ولایت از مهمترین مشکلات کنونی بخش کشاورزی تایباد است.

شرافتی با اشاره به همسایگی این شهرستان با کشور افغانستان گفت: تایباد با تولید ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی است و در صورت حمایت دولت می‌تواند به صدور محصولات کشاورزی به کشور همسایه بپردازد.

وی با اشاره به رونق کشت گلخانه‌ای در این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری افزون بر ۲۳ میلیون نشای خربزه و هندوانه در این شهرستان تولید شد.

انتهای پیام //ز. ج
 
 
برچسب ها: فرمانداری ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.