بندرشهید رجایی فعال‌ترین مرز ترانزیتی کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در ۴ ماه نخست امسال بندرشهید رجایی با کسب ۳۰ درصد از مجموع ترانزیت کالا‌های ورودی، فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،داریوش باقر جوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت:در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بندرشهید رجایی با کسب ۳۰ درصد از مجموع ترانزیت کالا‌های ورودی، مهم ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

وی افزود: در این مدت نهصد و هشتاد وهشت هزار و پانصد و چهار تن کالا از  بندرعباس به دیگر مرز‌های کشور ترانزیت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان مرز‌های پرویزخان، باشماق، بازرگان و شهید باهنر را دیگر مرز‌هایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۳ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق این مرز‌هاصورت می‌گیرد.

باقر جوان گفت:بیشترین کالا‌های ترانزیتی از مرز بندرعباس  مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالا‌های ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه است.

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهم ترین کریدور‌های بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیاز‌های مواد اولیه کشور‌های آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند.

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالا‌های تزانریتی از کشورمان است.

انتهای پیام/ف

هرمزگان فعال ترین مرز ترانزیتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.