برگزاری 40 عنوان برنامه جامع در عید غدیرخم در اردبیل

دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل گفت: برای گرامیداشت جشن عید غدیر خم در استان اردبیل حدود ۴۰ عنوان برنامه جامع پیش‌بینی شده است.

علی حسن‌زاده، دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار داشت: ستاد مردمی برنامه‌های دهه ولایت و عید جشن عیدغدیر خم با حضور اقشار مختلف مردم در اردبیل تشکیل شده و دلیل این کار حضور اقشار مختلف مردم در صحنه است چرا که عید غدیر خم از اعیاد مهم استان بوده و دشمنان هم قصد ضربه زدن و به فراموشی‌ سپردن این عید را دارند.

وی گفت: متاسفانه مراسمات عید جشن غدیر خم در سطح کشور و در استان برگزار نمی‌شود و همان طور که در روایات امامان معصوم(ع) داریم جشن غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و باید برای گرامیداشت آنان فعالیت مناسبی انجام شود.

دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل افزود: امسال ستاد مردمی عید غدیر خم در اردبیل تشکیل شده و دو اولویت اساسی را دنبال می‌کند که در مرحله نخست برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی و در مرحله دوم موج‌آفرینی و فرهنگ‌سازی برای گرامیداشت این روز است.

حسن‌زاده تصریح کرد: با سازمان‌های مردم نهاد مختلف جلسه داشتیم و 40 عنوان جامع برای گرامیداشت این روز برنامه تدوین شده است که از آن جمله می‌توان به قرائت خطبه غدیر در نمازهای جماعت و دعوت از شاعران برای سرودن شعر در این ارتباط است.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی مهمی از جمله برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از سادات، جشن شب عید غدیر و برگزاری نمایشگاه‌های هنری با موضوع غدیرخم در سطح اردبیل برگزار خواهد شد  چرا که لازم است شیعیان جهان را در سطح دنیا به نام غدیرخم و جشن‌های مربوط به این روز بشناسند و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری رسانه‌ها در سطح استان و حتی در سطح کشور است.

انتهای پیام/ع

گرامیداشت جشن عید غدیر خم در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.