در رفع مشکل کم‌آبی استان بوشهر از روش علمی استفاده شود

امام جمعه بوشهر با اشاره به بحران تاریخی کم آبی در استان بوشهر گفت: دریا یک ظرفیت بسیار مهمی برای اجرای طرح‌های کرانه‌ای است که از این ظرفیت باید در رفع مشکل کم‌آبی استان بوشهر به روش علمی استفاده کرد.

در رفع مشکل کم‌آبی استان بوشهر از روش علمی استفاده شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست شورای تأمین آب استان بوشهر، دریا را یک نعمت و فرصت برای حل بسیاری از مشکلات جامعه دانست و اظهار داشت: سواحل و دریا در هر منطقه و کشوری یک نعمت و با ظرفیت بسیار مهمی است که باید با اقتصاد و روش دانش بنیان از این ظرفیت استفاده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، بحران کم‌آبی در استان را یک بحران تاریخی دانست و با بیان اینکه عمده ذخائر منابع آب استان بوشهر خارج از استان است افزود: باید با تلاش‌های علمی، دانش بنیان، مدیریت کارآمد و مصرف صحیح و موثر، مشکل آب استان بوشهر برطرف شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم استان در تابستان همواره نگران تامین آب هستند افزود: استان بوشهر بخاطر شرایط خاص جوی و عدم برنامه ریزی دقیق در سال‌های خیلی قبل، همیشه دچار بحران آب بوده و به همین سبب مردم استان همواره در تابستان‌ها نگران این موضوع بوده‌اند که این نیاز بود که از دیرباز بر روی این موضوع برنامه ریزی شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به ایجاد منابع داخلی تامین آب آشامیدنی گفت: منابع تامین آب شرب استان از خارج از استان است و این حوزه خطر برای استان بوده و به همین سبب ما باید منابع آب داخلی داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، به کاهش بارش باران و صدمه دیدن سفره‌های زیرزمینی در استان پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه سفره‌های آب‌های زیر زمینی استان دچار افت شده و بارش نزولات آسمانی هم کاهش یافته به همین سبب باید به تولید آب صنعتی با شیوه‌های مختلف توجه شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تامین آب را یک موضوع و مسئله استراتژیک دانست و افزود: در تمامی مدیریت‌ها با یک برنامه ریزی علمی و دانایی محور، یک فرصت صورت بگیرد تا از حوزه‌های گوناگون به ویژه تامین آب به عنوان یک فرصت در فضای ملی و بین المللی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به اجرای سیاست‌های اقتصاد کرانه‌ای بیان کرد: دریا یک ظرفیت بسیار مهمی برای اجرای طرح‌های کرانه‌ای است که از این ظرفیت باید در رفع مشکل کم‌آبی استان بوشهر به روش علمی استفاده کرد.

در این نشست، متخصصان عرصه‌های تأمین آب و سیستم‌ها و فناوری‌های نوین شیرین سازی آب دریا مطالب خود را بیان کردند.

توسعه آب شیرین کن‌ها در اشکال مختلف با فنآوری‌های نوین در استان از نتایج این نشست بود.

انتهای پیام/م

بحران تاریخی کم آبی در استان بوشهر به روش علمی برطرف شود

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.