بسته پیشنهادی سازگاری با کم آبی برای تصویب به هیات وزیران ارسال می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهرگفت:بسته پیشنهادی سازگاری با کم آبی این استان بزودی برای تصویب به هیات وزیران ارسال که در قالب آن منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف مشخص و به تفصیل بیان شده است.

بسته پیشنهادی سازگاری با کم آبی برای تصویب به هیات وزیران ارسال می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شاهپور رجایی روز چهارشنبه گفت: در قالب این بسته پیشنهادی راهکار‌های مورد نیاز برای سازگاری با کم آبی و تامین آب مورد نیاز استان بوشهر پیش بینی شده تا وضعیت تامین آب استان به شرایط توازن و پایداری برسد.

وی اظهار داشت: در بسته سازگاری با کم آبی استان بوشهر ۲۶ برنامه مختلف در بخش‌های مصرفی آب، نوع مصرف، نوع مدیریت مصرف، راهکار‌های تامین آب و آب شیرین کن‌های مورد نیاز این حوزه پیش بینی شده است.

رجایی افزود: در استان بوشهر بارش‌ها نسبت به سی سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته و این در حالی است که وقتی بارندگی یک منطقه از میزان بارش میانگین آن منطقه کمتر باشد خشکسالی اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر ادامه داد: بر اساس بررسی ۱۳ ایستگاه هیدرومتری در سطح میزان آب آورد رودخانه‌های این استان در مقایسه با سال گذشته کاهش ۸۴ درصدی دارند.

وی افزود: اثر این مهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی نشان داده می‌شود طوری که اکنون ۶۰ درصد از مخزن سد کوثر و ۸۸ درصد از مخزن سد رییسعلی دلواری خالی است.

رجایی ادامه داد: با این شرایط بطور طبیعی در بخش کشاورزی و شرب مصرف‌ها تحت تاثیر و متاثر از این شرایط خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: از دیرباز کیفیت آب زیرزمینی در استان بوشهر دچار نوسانات و افت شدید کیفی بوده و این امر سبب شد از همان ابتدا جهت تامین آب شرب از استان‌های همجوار، منابعی در نظر گرفته شود.

رجایی ادامه داد: بخش کمی از آب شرب استان بوشهر از منابع درون استان تامین می‌شود و مهمترین نکته‌ای که باید در مدیریت مصرف به آن توجه کرد این است که ۲۲ درصد از منابع آب شرب استان بوشهر از استان فارس و ۷۷ درصد از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

رجایی در خصوص انشعابات غیرمجاز باغ شهر‌ها نیز گفت: تاکنون برخورد‌های قانونی و قضایی با این اشخاص اعمال شده و بتازگی نیز استاندار دستور داد که ظرف مدت ۱۰ روز آینده تمامی انشعاب‌های غیرمجاز باغ شهر‌ها در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، گناوه، دیلم و بوشهر باید قطع شود.

انتهای پیام/م

بسته سازگاری با کم آبی استان بوشهر به هیات وزیران ارسال می شود

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.