ترامپ دستور اجرای مرحله اول تحریم‌های ایران را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان، دستور اجرایی شدن مرحله اول تحریم‌های ایران را صادر کرد.

ترامپ دستور اجرای مرحله اول تحریم‌های ایران را امضا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، لحظاتی پیش با امضای یک فرمان اجرایی، دستور بازگرداندن مرحله اول تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را –که با امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 میلادی لغو شده بودند– صادر کرد.

ترامپ پس از امضای این فرمان اجرایی در بیانیه‌ای ضمن تکرار یاوه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، گفت آمریکا متعهد به بازگرداندن همه تحریم‌های ایران است. وی افزود واشنگتن اطمینان حاصل خواهد کرد کشورهایی که با ایران مبادلات تجاری دارند به این تحریم‌ها پایبند باشند. رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد اشخاص و نهادهایی که همکاری‌های (تجاری) خود را با ایران کاهش ندهند، در معرض پیامدهای سنگینی قرار خواهند گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: خوشحالم که خیلی از شرکت‌های بین‌المللی پیش‌تر اعلام کرده اند که قصد دارند بازار ایران را ترک کنند و چندین کشور نیز به ظور ضمنی از کاهش و یا به صفر رساندن واردات نفت خام ایران خبر داده اند. 

ترامپ در بخش دیگری از گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد برجام (توافقی وحشتناک و یکجانبه) در حصول به اهداف اساسی بستن همه مسیرهای دستیابی ایران به بمب هسته ای  ناموفق بود و پول زیادی را در اختیار تهران  قرار داد. وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: اقدامات خصمانه ایران پس از توافق هسته ای تشدید شد.  ایران از پول های به دست آمده از طریق این توافق برای گسترش موشک های با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، تأمین مالی تروریسم و تشدید مناقشات خاورمیانه و مناطق دیگر استفاده کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: امروز، ایران آمریکا و متحدانش را تهدید می کند، باعث تضعیف نظام مالی بین المللی می شود و از تروریسم در سراسر جهان حمایت می‌کند. وی در ادامه مدعی شد: آمریکا با خروج از برجام قادر به تأمین امنیت ملی خود از طریق اعمال حداکثر فشار [اقتصادی] بر ایران خواهد بود. 

انتهای پیام/

امضای فرمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
نادان ترامپ خودکار به دست خود شیفته هر کاری می خواهی بکن ملت ایران قدرتمنده .مراقب باش ترامپ خودت نابود نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
دولت وملت ایران به جهان نشان خواهند داد
بامدیریت وسیاست درست وهوشمدانه وآینده نگری با توجه به منابع خداداری شرایط تحریم برعلیه امریکا مورد توجه و.. زور گویان عمل کنند .پیشگیری بهتر از درمان است.(دنیا به مانیاز دارند )
مشارکت ملی. همکاری همگانی مردم با همکاری دولت وهمبستگی همه ایران به دشمنان ایران نشان خواهند داد به نام ملت ایران به جهان وتاریخ وآیندگان خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
نادریان
۰۷:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
باسلام
ترامپ قرون وسطی:به فرموده رهبرعزیزمان تو هم مثل دیگر سردمداران خوراک مارها و عقربها خواهی شد
وایران عزیز مثل همیشه روشن و روشنتر می شود و شما از عصبانیت خواهید مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
خب خودتو اذیت نکن یه بارکی فرمان دومی و سومی رو هم امضا میکردی
آخرین اخبار