با گرانفروشان برخورد قانونی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی، گفت: در اجرای گشت‌های مشترک، چند واحد متخلف محتکر و گرانفروش در بازار خرم آباد شناسایی و جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در این راستا یک واحد آهن فروشی به دلیل عدم اعلام موجودی ۱۰ تن پروفیل ۶۰۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال جریمه شد.

وی افزود: همچنین یک واحد صنفی به دلیل اخفای ۱۰۰ شاخه آهن میلگرد با پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

وی از جریمه ۶۰ میلیون ریالی یک واحد فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل گرانفروشی ۱۰۰ کیلوگرم گوشت گاو خبر داد و گفت: همچنین عدم اعلام موجودی ۵۰ کیسه برنج توسط یک واحد صنفی منجر به جریمه ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی فرد متخلف شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: همچنین یکی از تالار‌های معروف شهر به دلیل گرانفروشی ۲ هزار و ۷۲۰ پرس غذا ۱۰۴ میلیون و ۶۰۴ هزار ریال جریمه شده است.

صفی خانی ادامه داد: هشت واحد صنفی نیز به دلیل گرانفروشی مرغ با تشکیل پرونده‌های تخلفاتی به صورت جداگانه روانه تعزیرات حکومتی شدند.

وی همچنین گفت: از ابتدای مردادماه جاری با آغاز طرح پایش بازار، بیش از یکهزار و ۵۰۰ واحد صنفی با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی در قالب گشت‌های مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران در بازار با مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.

صفی خانی افزود: افرادی که انبار‌های احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح ویژه نظارتی پایش بازار در استان آغاز شده و در قالب آن برخورد با اختلال گران اقتصادی شدت یافته است.

انتهای پیام/د

گرانفروشان و محتکران بازار خرم آباد جریمه شدند

برچسب ها: معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار