معاون رئیس جمهور در اراک مطرح کرد؛

تلاش برای افزایش حجم صادرات شرکت های دانش به یک میلیون دلار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هم اکنون میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به جز محصولات IT بالغ بر 500 میلیون دلار است که تلاش داریم این میزان را به یک میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش بنیان در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار کرد: هم اکنون میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به جز محصولات IT بالغ بر 500 میلیون دلار است که تلاش داریم این میزان را به یک میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در حال اجرا است، گفت: مالیات، گمرک، بیمه و معافیت سربازی کارآفرینان از پایه های اصلی حمایت از این شرکت ها است و سالانه معافیت چهار هزار نفر از کارآفرینانی که می خواهند در این شرکت ها فعالیت کنند از طریق ستاد کل صادر می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: وجود محیط کسب و کار و نوآوری که کار آفرینان بتوانند در آن محیط، خلاقیت و نو آوری خود را بروز دهند، از اهمیت بسیار در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان برخوردار است.

ستاری اضافه کرد: حمایت از اساتید جوان و دانشجویان خلاق که نسل جدید کار آفرینی را به جامعه تزریق می کنند از پایه های اصلی ایجاد بزرگترین شرکت های دانش بنیان در آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت دانش بنیانی که در شهرستان اراک مورد بازدید قرار گرفت در حوزه تجهیزات و صنایع دارویی که در تحریم هستند فعالیت می کند، افزود: همچنین این شرکت بازار بزرگی در حوزه صنایع غذایی خواهد داشت و باعث رشد ارزش افزوده محصولات کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های سورنا ستاری در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.