رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری باجناق های زورگیر/ اعتراف به 50 فقره سرقت به عنف

سرهنگ کیوان ظهیری از دستگیری دو باجناق ۲۰ ساله خبر داد که در منطقه جنوب شرق تهران با قمه از شهروندان زورگیری می‌کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در ساعت 23 روز 13 مرداد ماه سال جاری فردی 57 ساله به کلانتری 158 کیانشهر مراجعه کرد و اعلام کرد که دقایقی قبل در خودروی پراید خود در حاشیه بزرگراه بعثت نشسته بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با راکب و ترک نشین از جلوی من رد شدند و نگاهم کردند. آنها در کمتر از 20 ثانیه خلاف جهت دوباره به سمتم دوباره آمدند و ترک نشین موتور در یک لحظه در خودرو را باز کرد و قمه ای زیر گلویم گذاشت و با پشت قمه به سرم زد و گردن و کمرم هم را زخمی کرد و پس از سرقت گوشی ام سوئیچ خودرو را برداشتند تا من نتوانم دنبالشان بروم و متواری شدند.

وی افزود: پس از بررسی موضوع مشخص شد که یکی از متهمان در محله شوش ساکن است و پس از هماهنگی های قضایی تیم عملیات کلانتری روز گذشته به محل اعزام شدند و پس از شناسایی در مخفیگاه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ ظهیری گفت: متهم 20 ساله در بازجویی های پلیس اعتراف کرد که در سرقت انجام شده راکب موتورسیکلت بوده و به همراه باجناق 19 ساله خود علاوه بر این شاکی از شهروندان دیگری نیز سرقت کرده اند.

وی افزود: با تحقیقات بعدی مشخص شد که فرد ترک نشین متهم اصلی است و این دو با استفاده از قمه به شهروندان حمله ور شده و گوشی موبایل آنها را به سرقت می بردند. پس از شناسایی مخفیگاه متهم اصلی که در منزل مادر خانم خود مخفی شده بودند، عصر دیروز ماموران به محل اعزام شدند و در حالی متهم را دستگیر کردند که متهم وسایلش را جمع کرده و قصد خروج از تهران را داشت.

سرهنگ ظهیری بیان داشت: متهمان در تحقیقات تکمیلی اعتراف کردند گوشی ها را به قیمت 300 هزار تومان به یک مالخر می‌فروختند که در چهارراه سیروس فعالیت دارد و تحت تعقیب پلیس آگاهی است.

وی افزود: ماموران عصر دیروز جهت دستگیری وی در موقعیت اعلامی حاضر شدند که متهم با مشاهده ماموران قصد فرار داشته و در حالی که 20 نفر از دوستانش با احاطه ماموران قصد فراری دادن وی را داشتند، تیم عملیاتی در یک اقدام سریع با شلیک 4 تیر هوایی آنان را متفرق نمود. در یک لحظه متهم از محل متواری شد که یکی از ماموران یک تیر به پای وی شلیک نمود. متهم قبل از لحظه دستگیری 50 میلیون تومان پیشنهاد رشوه داد، اما ماموران بدون توجه به این موضوع وی را راهی بیمارستان کردند.

رییس پلیس پیشگیری اظهار داشت: متهمان تاکنون به 50 فقره سرقت به عنف اعتراف کردند که در یک مورد آن چهارشنبه هفته گذشته بود که در یکی از مناطق جنوب شرق تهران در ظرف دو ساعت از دو شهروند زورگیری نموده بودند؛ به طوری که با تهدید قمه تبلت یک پسر 16 ساله را در جلوی خانه شان  به سرقت برده اند و در اتفاقی دیگر به راننده خودروی پرایدی که در بزرگراه آزادگان در حال تعمیر خودرویش بوده نزدیک شده و با تهدید قمه گوشی اش را به سرقت برده بودند. یکی دیگر از موارد، سرقت از خانمی جوان بود که سارقان پس از ورود به خودروی وی، پس از کشیدن قمه بر صورتش گوشی او را ربوده بودند.

سرهنگ ظهیری در پایان از شهروندان خواست به هنگام حضور در خودرو در بزرگراه ها و خیابان های خلوت درب های خودرو را قفل کنند و به هنگام نزدیک شدن افراد مشکوک مواظبت لازم از لوازمشان را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

دستگیری سارقان قمه به دست در جنوب تهران

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
واقعا خطرناکترین مجرما مجرمای فامیلین آدم یاد برادرای دالتون میافته
آخرین اخبار