در فصل گرما منابع آبی حیات‌وحش محدودشده است

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار گفت: در فصل گرما منابع آبی حیات‌وحش محدودشده و حیوانات برای تأمین نیاز آبی خود به چشمه‌ها و آبشخورها روی می‌آورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا شاه‌حسینی رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار در گفتگو با خبرنگاران گفت: در فصل گرما منابع آبی حیات‌وحش محدودشده و حیوانات برای تأمین نیاز آبی خود به چشمه‌ها و آبشخورها روی می‌آورند.

وی افزود: در شرایط خشک‌سالی و گرمای سوزان و طولانی‌مدت تابستان در حوزه کویر به دنبال حفظ حیات‌وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها هستیم.

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار تصریح کرد: پایش آبشخورها و چشمه‌های پارک ملی کویر گرمسار از ابتدای سال جاری آغازشده و به‌طور مستمر ادامه دارد که امیدواریم با این اقدامات شاهد افزایش وحوش در منطقه باشیم.

رضا شاه‌حسینی گفت: طرح مرمت، لایروبی چشمه‌ها و آبشخورها، احداث و آماده‌سازی منابع آبی و تقویت حفاظت در نواحی حساس به‌ویژه کریدورهای حیات‌وحش در سطح عرصه‌های تحت مدیریت استان سمنان باوجود شرایط سخت‌کاری، جغرافیایی و اقلیمی و عدم دسترسی وسایل نقلیه به بسیاری از نواحی، توسط محیط‌بانان سخت‌کوش انجام می‌شود.

انتهای پیام / ق

۱۰۰ دهنه آبشخور و چشمه در پارک ملی کویر گرمسار لایروبی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.