رسانه‌ها در خدمت ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: رسانه‌ها باید در خدمت ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند.

رسانه ها در خدمت ارزش های اسلامی و انقلابی باشندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، روز گذشته سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ در آستانه روز خبرنگار و در همایش تجلیل از خبرنگاران بسیجی در شهرکرد تأکید کرد: مطبوعات و اطلاع رسانی آزاد و آزادی اندیشه و قلم، سبب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه قلم و رسانه خبرنگار موثرترین سلاح علیه جنگ روانی و هجمه تبلیغاتی استکبار جهانی است افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان افسران خط مقدم مقابله با جنگ نرم و هجمه تبلیغاتی دشمن علیه ملت ایران، با نگاه تیز و دقیق خود، دسیسه‌های دشمن را رصد و با قلم توانمند خود، آن‌ها را خنثی می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در ادامه، ولایتمداری، صداقت و اقتدار در آزادی بیان را از شاخصه‌های رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: رسانه‌های کشور باید در خدمت ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشند.

سرافراز همچنین اطلاع رسانی دقیق و شفاف، رعایت تقوا، اخلاق و صداقت، انصاف و عدالت در نقد مسائل، انتقاد خیرخواهانه و با نگاه اصلاحی در چارچوب اصول انقلاب اسلامی، پاسداری و حراست از نظام، تلاش برای ایجاد و تقویت شور و نشاط انقلابی، حفظ هویت انقلابی، امید آفرینی و ایجاد دلبستگی به نظام و انقلاب اسلامی بویژه در جوانان، و عفت در کلام و نوشتار، درک حقیقت و پرهیز از جنجال‌های بیهوده را از ارکان و ویژگی‌های رسانه و مطبوعات آگاه در جمهوری اسلامی برشمرد.

وی تأکید کرد: تعامل بین رسانه‌ها و بسیج برای رشد و بالندگی جامعه و نظام اسلامی ضروری و اجتناب ناپذیر است و رسانه‌ها باید برای ترویج تفکر بسیجی تلاش کنند.

سرافراز، مطالبه گری را مهم‌ترین رسالت فعالان عرصه خبر و رسانه بیان کرد و گفت: ایجاد نشاط و امید در جامعه، انعکاس مطالبات و مشکلات مردم، بیان خدمات و دستاورد‌های نظام، روشنگری و تبیین مواضع و رهنمود‌های مقام معظم رهبری از دیگر وظایف اصلی خبرنگاران بویژه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

گفتنی است: این همایش با همکاری روابط عمومی و تبلیغات سپاه قمر بنی هاشم (ع) و سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری و با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه، اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران استان برگزار گردید.

۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان بود که ۱۷ مردادماه ۱۳۷۷ در حادثه کشتار دیپلمات‌های ایرانی در این شهر به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

رسانه‌ها برای ترویج تفکر بسیجی تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.