تولید روزانه 17 تن نوشابه های پرو بیوتیک

نوشابه پروبیوتیک اختراعی بود که توسط پروفسور احسان صادقی و به همراه تیم دو نفره انجام گرفته است و حدود دو سال است این طرح به اجرا درآمده است.

صادقی  استاد گروه صنایع غذایی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : مضرات نوشابه‌های معمولی در آن تا حد زیادی کاهش داده شده، میکروارگانیسم "پروبیوتیک" هم به آن اضافه شده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون می‌شود.میزان نگهدارنده آن کمتر است و میتواند در دستگاه گوارش نیز مفید باشد.

وی افزود: روزی 17 تن این نوشابه در استان تولید می شود .

پرفسور  احسان صادقی  استاد گروه صنایع غذایی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نوشابه "پروبیوتیک" نوشابه‌ای است که خواص سودمندی به آن اضافه شده و تا حد زیادی مضراتی که نوشابه‌های معمولی دارند، در آن وجود ندارد.

وی گفت: خواص سودمند این نوشابه میزان قند این نوشابه‌ها به نسبت نوشابه‌های معمولی پایین‌تر است، علاوه بر این، افزودنی‌ها در این نوشابه حذف شده و حتی افزودنی‌های خوراکی مجاز هم در آن وجود ندارد.

همچنین میکروارگانیسم "پروبیوتیک" به این نوشابه‌ها اضافه شده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف کننده شده، کلسترول خون او را کاهش می‌دهد و فلور طبیعی دستگاه گوارش افراد را حفظ می‌کند.

پرفسور  احسان صادقی  استاد گروه صنایع غذایی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این نوشابه ثبت اختراع شده گفت: این اختراع طرح تحقیقاتی مشترکی میان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و صنعت بود.

 

انتهای پیام/پ

درباره نوشابه های پروبیوتیک بیشتر بدانیم

 

برچسب ها: نوشابه ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.