کرمانشاه؛

توصیه هایی برای دانش آموزان روزه دار

یک کارشناس تغذیه گفت: بهترین زمان برای درس خواندن دانش‌آموزان و دانشجویان در ماه مبارک رمضان بعد از خوردن سحری است، زیرا با افزایش قندخون بازدهی ذهن بیشتر می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مریم شیرمستی  با اشاره به اینکه ماه رمضان امسال با ایام امتحانات دانش‌آموزان همزمان شده، اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با رعایت برخی نکات ساده به افزایش بهره‌وری خود در این مدت کمک کنند. برای مثال مصرف مایعات در هنگام سحر، افطار و شام در عملکرد مغز و حافظه بسیار موثر است و توصیه می‌شود افراد مصرف مایعات را در برنامه داشته باشند.

شیرمستی افزود: با استفاده ازنوشیدنی‌هایی مانند آبلیمو وعسل، دمنوش نعناع و عسل، خاکشیر، گل گاوزبان، تخم شربتی و ... در هنگام سحر و افطار می توان از افت فشار در زمان درس خواندن جلوگیری کرد.

این کارشناس تغذیه همچنین غذاهایی مانند عدسی و ماهی را نیز به دلیل افزایش فعالیت سلول‌های مغزی برای ایام امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان روزه‌دار مناسب دانست.

وی با تاکید بر پرهیز از مصرف خوراکی‌های مصنوعی مانند نوشابه و خوراکی‌های شیرین مانند زولبیا و بامیه در این ایام، گفت: مصرف مواد بسیار شیرین باعث بالا رفتن قندخون در ابتدا و کاهش ناگهانی قندخون در ساعات بعد می‌شود که عملکرد ذهن را پایین می‌آورد.

شیرمستی استفاده از سیب سرخ  و کندر در سحر و افطار و مصرف فلفل سیاه در وعده شام را برای تقویت حافظه مناسب خواند و تاکید کرد: افراد روزه‌دار باید از مصرف ادویه‌جات درسحر و افطار خوداری کنند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار