امام جمعه مشهد؛

برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) تنها دعا کردن کافی نیست

امام جمعه مشهد گفت: برخی بر این باورند که برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) یک گوشه بنشینند و مراسم بگیرند و دعا کنند برای ظهور کفایت خواهد کرد، در حالی که وظیفه ما فقط دعا کردن نیست.

برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کردن تنها کافی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در آیین افتتاحیه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت  گفت: امروز در جامعه افرادی که مدعی ولایت‏مداری امام زمان (عج) هستند، در مراجعات مردمی تاکید به دعا کردن برای ظهور حضرت دارند. سوالی که در وهله اول مطرح می‌شود این است که مقصود از این دعا چیست؟ ما به عنوان یک منتظر چه وظیفه‌‏ای در قبال این دعا داریم؟ آیا همین که دعا کردیم کفایت می‌‏کند؟

وی افزود: در روایات آمده که زمان و مکان ظهور حضرت دقیقا مشخص است و علم آن فقط نزد خدای متعال است و همان موقعی اتفاق می‌‏افتد که خدا خواسته باشد، حال با وجود این دسته از روایات این سوال تشدید می‌‏شود که دعا کردن برای ظهور چه معنایی دارد و چرا در روایات به آن تاکید شده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برخی بر این باورند که برای تعجیل ظهور حضرت احتیاج به کار خاصی نیست و همین که یک گوشه بنشینند و مراسم بگیرند و دعا کنند برای ظهور کفایت خواهد کرد، در حالی که وظیفه ما فقط دعا کردن نیست.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اینکه در روایات تاکید شده است دعا کنید به این معنا اشاره دارد که در زمینه ظهور امام زمان (عج) و توجه به وجود ایشان در عصر غیبت «خواسته سازی» کنید، یعنی مردم را خواهان و منتظر حضرت کنیم، نه اینکه فقط بنشینیم و دعا کنیم.


وی ادامه داد: «خواسته سازی» یعنی همه مردم ولایت‏مدار در ابعاد مختلف جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زندگی یک هدف متعالی را مشخص کنند و همه قیام‌‏ها، اندیشه‏‌ها و فعالیت‏‌ها به سوی آن هدف حرکت کند که این هدف همان زمینه‌‏سازی ظهور است.


امام جمعه مشهد  گفت: پیشنهاد بنده برای مجمع راهبردی اندیشه مهدویت این است که برای فعالان مهدوی یک برنامه ارزیابی تنظیم کند تا خودشان را محک بزنند که چقدر در راستای مهدویت گام برداشته اند و چه مقدار در راستای «زمینه‌‏سازی ظهور» فعالیت فرهنگی کرده‌‏اند.


وی با تاکید بر اینکه فعالان مهدوی باید خودشان را وقف امام زمان (عج) کنند افزود: در فعالیت‏‌های مهدوی نباید از مباحث ظهور در اذهان مردم شکل و تصوری خیالی ایجاد کرد تا زود از بین برود و اثر ارزشمندی هم نداشته باشد، بلکه مردم باید با وظایف خویش آشنا و در انجام آن هدایت شوند.

انتهای پیام//م.ص

برگزاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.