پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در قلعه گنج

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان قلعه گنج از پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت:در راستای صیانت از منابع آبی، از ابتدای سال جاری جلوی ۶۲ حفاری غیرمجاز چاه آب گرفته شده است.

پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در قلعه گنجبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سجاد افشار منش در نشست تعاملی با رئیس جهادکشاورزی و کارشناسان حوزه کشاورزی این شهرستان گفت:موضوع آب و رونق بخش کشاورزی و حل مشکلات و موانع پیش روی کشاورزان بایستی به اولویت اصلی دولت در جنوب تبدیل شود.

وی افزود:دستگاه قضائی با قاطعیت باعوامل ازبین برنده منابع طبیعی ومحیط زیست برابرقانون برخوردخواهد کرد.

دادستان قلعه گنج از اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری بیش از پیش با ادارات دولتی خبر داد و گفت:باتوجه به اینکه اکثر روستا‌ها در اثرکمبودآب خالی از سکنه شدند باید با احیای چشمه‌ها و قنات‌های خشکیده جلوی اینگونه مهاجرت‌ها گرفته شود.

افشارمنش بر ساماندهی فروشگاه‌های لوازم کشاورزی تاکیدکرد و افزود:در راستای حفظ سلامت مردم، فروشگاه‌های کشاورزی مخصوصا مراکز عرضه سم وکود باید دارای مجوز ومسئول فنی فروش باشند.

دادستان قلعه گنج گفت:در حال حاضر ۴ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی برای اخذ مجوز‌های قانونی اقدام نموده اند و تذکرات کتبی نیز به ۲ فروشگاه غیرمجاز داده شد است و اگر در مهلت قانونی اقدام به اخذ مجوز نکنند یقینا این مراکز پلمب و تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی بایستی به سمت صنعتی شدن حرکت کند، افزود: ضرورت دارد در فصل کشاورزی، آموزش‌های لازم درزمینه استفاده بهینه ازآب و سموم کشاورزی به کشاورزان و باغداران داده شود.
انتهای پیام/ح

پلمب چاههای غیرمجاز در قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.