معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ،

شهرداری ها 60 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداری ها 60 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند .

شهرداری ها 60 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه خندان دل معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در همایش معاونین عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در کرمانشاه گفت: شهرداری ها 60 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و تنها دو درصد این رقم از محل عوارض تامین شده است.

وی با اشاره به تشکیل 492 هزار پرونده قلع بنا در کمیسون‌های ماده 100 سراسر کشور تا پایان تیرماه امسال، گفت: از این تعداد تنها حکم 55 درصد پرونده‌ها اجرایی شده و هنوز احکام حدود 220 هزار پرونده اجرایی نشده که باید فکری به حال این مسئله کرد.

وی با دفاع از حقوق شهرداری‌ها، گفت: باید کمی حق را هم به شهرداری‌ها بدهیم، چرا که آنها طی دو سه سال گذشته60 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و دریافت عوارض تنها دو درصد این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد درآمد شهرداری‌ها از همین محل جریمه ها تامین می‌شود که ایراد قانونی دارد و باید برای رفع این ایراد فکری کرد.

خندان دل با اشاره به ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداری از وزارت کشور به هیات دولت، گفت: خوشبختانه این لایحه در هیات دولت تصویب شده است.

وی افزود: این لایحه فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا بطور منطقی به این مسئله پرداخته شده و مشکل شهرداری‌ها و درآمد آنها مرتفع شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تشکیل 492 هزار پرونده قلع بنا در کمیسون‌های ماده 100 سراسر کشور

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار