مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا در برخی نقاط غیر ساحلی استان بوشهر همچون برازجان بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر شفی‌خدایی مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش باد در استان بوشهر اظهار داشت: وزش باد امروز متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل در نیمه شمالی خلیج فارس غالبا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت بود.

وی با بیان اینکه وزش باد فردا در غالب نقاط استان جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۶ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت است افزود: ارتفاع موج دریا در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در فاصله دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ارتفاع موج دریا در قسمت‌های جنوبی خلیج فارس خبرداد و بیان کرد: ارتفاع موج دریا در قسمت‌های جنوبی خلیج فارس ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از عصر امروز در همه سواحل استان ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر می‌رسد.

شفی‌خدایی با اشاره به افزایش دمای هوا در استان خاطر نشان کرد:در شبانه روز گذشته دمای هوا در برخی نقاط غیر ساحلی استان بوشهر همچون برازجان اندکی بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش شد و این روند امروز نیز ادامه دارد و دمای هوا در برخی نقاط به‌ویژه نقاط غیر ساحلی همچون دشتستان به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از فردا با وزش جریانات ملایم، اما گرم و مرطوب جنوبی ضمن افزایش رطوبت نسبی هوا، دمای هوا در برخی نقاط استان به‌ویژه در نقاط غیر ساحلی کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بااشاره به افزایش شرجی و رطوبت در استان تصریح کرد: میزان رطوبت در بندر دیر ۹۰ درصد، عسلویه ۸۹ درصد و بوشهر ۸۳ درصد ثبت شده است.

به سبب افزایش دمای هوا امروز اداره‌های شهرستان دشتستان امروز چهارشنبه تعطیل بود.

انتهای پیام/پ

 

دمای هوای استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.