مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد:

بیش از ۲میلیون لیتر آب در آرامستان‌های مشهد به هدر می رود

مدیرعامل سازمان فردوس‌ها شهرداری مشهد گفت: در هفته بیش از ۲میلیون و ۷۰۰هزار لیتر آب شرب در آرامستان‌های مشهد مصرف می‌شود که ۲میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر آن هدر می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و  به نقل از روابط عمومی سازمان فردوس ها، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی گفت: ۲میلیون و ۳۰۰هزار لیتر آب با شست و شوی قبور در یک هفته از سوی مراجعان آرامستان ها هدر می رود.

وی افزود: تقریبا تمام حجم این مصرف مربوط به آرامستان بهشت رضا (ع) بعنوان بزرگترین آرامستان مشهد است که با توجه به شرایط بحرانی کمبود آب، این عدد نگران کننده است.

وی افزود: متاسفانه چیزی حدود ۸۵ درصد از آب شرب مصرفی توسط مراجعان، برای شستشوی قبور استفاده می‌گردد، درحالیکه تمامی بلوک‌ها و مزار‌ها بطور مرتب توسط سازمان فردوس‌ها نظافت و نگهداری می‌شوند و شستشوی قبور تنها منجر به هدر رفت آب می‌شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌ها ضمن درخواست از شهروندان و مراجعان آرامستان‌های مشهد برای پرهیز از مصرف بی رویه آب تصریح کرد: بطور میانگین حضور بیش از ۵۰۰هزار نفر در هفته در آرامستان‌های مشهد به ثبت می‌رسد و میزان مصرف آب در روز‌های عادی بین ۲۰۰هزار تا ۴۰۰هزار لیتر است که این میزان در دو روز پایانی هفته به ۶۰۰هزار لیتر نیز می‌رسد.

 مهدوی دامغانی گفت: با اقدامات صورت گرفته در ۱ماه گذشته از جمله مدیریت مصرف در وسایل سرمایشی، روشنایی و خاموش کردن آب نما‌ها ۲۷هزار کیلووات در مصرف برق آرامستان‌های مشهد صرفه جویی شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ی

 

هدر رفتن آب با شست و شوی قبور

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.