پیش بینی ۳ مرکز اطفای حریق در مناطق حفاظت شده مازندران/کمبود محیطبان از مشکلات محیط زیست

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی محیط زیست مازندران از پیش بینی سه مرکز اطفای حریق در مناطق حفاظت شده واقع در شرق، مرکز و غرب استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛، محمدرضا کنعانی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی محیط زیست مازندران  شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری با بیان اینکه متولی اطفای حریق در عرصه های طبیعی محیط زیست است، گفت: در این راستا سه مرکز اطفای حریق در میانکاله، سمسکنده و البرز مرکزی تعریف شده است.

وی کمبود محیطبان را از مشکلات برشمرد و گفت: ۵۲ درصد از پست های محیط زیست استان مازندران بدون تصدی است و کمبود محیطبان فشار را برحوزه محیط زیست بیشتر می کند.

کنعانی در عین حال تصریح کرد: میانگین جذب محیطبان در سال ۹۵ حدود ۱۶ نفر، سال گذشته شش نفر و در سال جاری نیز چهار نفر بوده است و تلاش می کنیم تا شمار محیطبانان را افزایش دهیم.

وی افزود: متاسفانه به لحاظ حقوق دریافت و مزایا جزو رده های آخر در بین دستگاه های اجرایی هستیم و براساس دستورالعمل سقف قانونی کار ۲۵۶ ساعت کار است و برای اضافه کار نیازمند تامین اعتبار هستیم.

معاون محیط زیست مازندران در زمنیه اعتبارات عمرانی گفت: اعتبارات مصوب سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

وی به وضعیت ساختمان های اداری و محیطبانی در استان اشاره و اضافه کرد: از نظر ابنیه و ساختمان های اداری ۵۴ درصد نیازمند تعمیر و ۶۵ درصد ساختمان های محیطبانی نیازمند تعمیر است این درحالی که در تعمیر ساختمان های اداری در سال جاری روند روبه رشدی را داشتیم اما برای تکمیل تعمیرات نیازمند اعتبارات بیشتر هستیم.

معاون محیط زیست مازندران فرسودگی ناوگان را مشکلات برشمرد و میانگین عمر ناوگان محیط زیست را ۱۱ سال بیان کرد و گفت: این امر سبب می شود تا انجام ماموریت ها با مشکل مواجه شود اما در سال گذشته ۱۵۰ درصد ناوگان موتوری رشد داشته است و در سال جاری سه خودرو به ناوگان محیط زیست اضافه شد.

انتهای پیام/ب

پیش بینی مراکز اطفای حریق در مناطق حفاظت شده مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.