بارش باران در چله تابستان / احتمال جاری شدن روان آب ها در معابر درون و برون شهری مازندران

هواشناسی مازندران اعلام کرد : شهروندان و مسافران تا دو روز آینده مراقب جاری شدن روان آب‌ها در مناطق شهری و روستایی استان باشند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهروندان مازندرانی و مسافران شمال امروز و فردا از برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی سیل گیر خودداری کنند.

وی از همه نیرو‌های امدادی و خدماتی خواست: با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: لایروبی بموقع رودخانه‌ها علاوه بر جلوگیری از خسارات، باعث افزایش راندمان آب برای آبیاری زمین های کشاورزی است.

احمدی افزود: از مجموع ۷ هزار کیلومتر رودخانه در استان ۵۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها از مناظق مسکونی می‌گذرند که لایروبی و اصلاح مسیر آن‌ها در پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث ضروری است.

وی با اشاره به بارش‌های سیل آسا هفته گدشته در شهر‌های نور،سوادکوه و کیاسر، گفت: بارش باران و جاری شدن روان آب ها در کیاسر ۱۲ روستای این بخش در معرض سیل قرار گرفت و موجب آبگرفتگی حدود ۱۵ واحد مسکونی در روستای چالو این منطقه شد.

دریا ناآرام برای شنا / شناگران و فعالان دریایی مراقب باشید

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه امروز و فردا هوای استان خنک‌تر می‌شود، گفت: در این مدت شاهد بارش‌های متناوب و رگباری باران و رعدوبرق و احتمال جاری شدن روان آب ها در مناطق کوهستانی و معابر درون شهری استان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به وقوع بارش رگباری بالاآمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه دریای خزر در این مدت مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: دریا در این مدت برای شنا و تردد قایق‌های تفریحی مناسب نیست.

 

انتهای پیام/آ

مازندرانی‌ها و مسافران مراقب وقوع احتمالی سیلاب باشند

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار