امام جمعه بافق؛

ضرورت توجه دولتمردان به معیشت مردم و اقتصاد کشور/ عدالت باید سرلوحه سیاست باشد

امام جمعه بافق گفت: دولتمردان باید به معیشت مردم و اقتصاد کشور توجه داشته و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت حضرت امام جواد علیه السلام به تشریح دوران حکومت آن حضرت پرداخت و بر ضرورت پیروی از سیره زندگانی آن امام تاکید کرد.

امام جمعه بافق همچنین در ادامه سخنان خود با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی و ححضرت زهرا سلام الله علیها آن دو بزرگوار را کفو هم عنوان کرد گفت: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع) با این ازدواج ساده پایه گذار مکتب الهی و دینی در طول تاریخ شدند.

وی تصریح کرد: نظام ما و مکتب تشیع که در کشور ما حاکم است همه به برکت وجود حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) است .

سلیمانی با اشاره به وضعیت و مشکلات جامعه امروزی و ازدواج در جامعه گفت: اگر خانواده ها به ویژه دختران و پسران در ازدواج الگویشان حضرت زهرا و (س) و حضرت علی (ع) باشد دیگر شاهد مشکلان اجتماعی در این زمینه نخواهیم بود.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه دولتمردان به معیشت مردم و اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: دولت نهادی است که باید مجموعه های سیاسی، اجتماعی، نظامی، سیاسی و ... را راهبرد دهد تا بتواند در راستای اهداف خود گام بردارد.

وی با بیان اینکه توان و اقتدار دولت بستگی به نیروهای قوی و کارامد دارد تصریح کرد: متاسفانه فساد در بدنه کشور در دوران قبل از انقلاب رواج داشته است و بعد از انقلاب هم تاکنون هم هیچ کدام از دولتمردان هم نتوانسته اند  این مسائل مربوط به فساد مالی و رانت ها رسیدگی و این مسائل را جمع جور کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ریشه های فساد مالی از زمان پهلوی استمرار داشته است و تاکنون هر زمان به شکلی در جامعه بروز کرده است .

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی باید عدالت و عقلانیت در کنار معنویت حاکم باشد چرا که هر کدام از این این سه موضوع هربار در دولت ها کمرنگ شده ، انقلاب ضربه خورده و برای مردم هم مشکلاتی ایجاده شده است.

وی گفت: عدالت باید سرلوحه سیاست باشد، همچمنان که حضرت علی (ع) در حکومت خود برای اجرای احکام الهی عدالت را اجرا می کرد.
سلیمانی افزود: در اجرای عدالت باید هر کس که خلاف کرد به سزای عملش برسد.

امام جمعه بافق همچنین بیان داشت: برای رفع مشکلات مردم باید روحیه جهادی داشت و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و نظام را سرلوحه کار قرار داد.

وی تقوای الهی را در این زمینه مهم عنوان کردگفت: افرادی که در نظام اسلامی مسئولیتی را بر عهده م یگیرند باید توقا پیشه کنند و در زمنیه های سیاسی و فرهنگی نیز تقوا داشته باشند.

وی با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی در برابر تهدیدات دشمنان به ویزه داعش در سوریه و عراق از دلاوری های این سردار بزرگ اسلام تجلیل کرد و گفت: شجاعت و کقاومت در برابر دشمنان را باید از سردار سلیمانی آموخت.

امام جمعه بافق همچنین با بیان اینکه اشرافی گری باید از زندگی ها برود افزود: زندگی ها ساده باشد از تجملات و تشریفات در زندگی بپرهیزیم ، اسراف نکنیم و با اشرافی گری مبارزه کنیم .

سلیمانی ولایت مداری را نیز از دیگر موضوعات اصلی انقلاب و نظام عنوان کرد و بیان داشت : ده سال است که مقام معظم رهبری بر روی مساله اقتصاد مقاومتی و کالای داخلی تاکید دارند اما هیچ کس توجه جدی به این موضوع نکرد و امروز این مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود آمده است .

وی تصریح کرد: اگر ده سال پیش به این موضوعات توجه شده بود الان نباید مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور پیش می آمد.
امام جمعه بافق گفت: اگر همانظور که در طول دفاع مقدس رزمندگان با رشادت و شجاعت کشور را حفظ کردند ،عمل شده بود این وضعیت پیش نمی آمد گرچه تحریم ها از اول انقلاب هم بوده و حالا فشار ها بیشتر شده است .

سلیمانی تصریح کرد: دشمن با مطح کردن این مسائل و فشارهای اقتصادی می خواهد ، با روان مردم بازی کند و فشار روحی به مردم بیاورد تا به اهداف شوم خود برسد اما مردم باز هم با آگاهی و بینش این توطئه ها را خنثی می کنند.

امام جمعه بافق همچنین گفت: دولتمردان تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی حل شود و فشار گرانی بر مردم برداشته شود و بتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار