ریزش موی خود را با پیاز درمان کنید! / طرز تهیه شامپوی پیاز

پیاز از آن دسته گیاهان همه فن حریف محسوب می شود که در قلمرو درمان انواع مختلفی از بیماری ها نفوذ کرده است و به نوعی برخلاف ظاهر و بوی نامطبوعش کاری می کند کارستان!

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پیاز از آن دسته گیاهان همه فن حریف محسوب می شود که در قلمرو درمان انواع مختلفی از بیماری ها نفوذ کرده است و بنوعی برخلاف ظاهر و بوی نامطبوعش کاری می کند کارستان!

یکی از حوزه های درمانی که این گیاه طرد شده توانسته به آن ورود پیدا کند، حوزه پوست و مو است که مشکلات فراوانی را از سد راه بر می دارد.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان برای آشنایی شما با خواص جادویی پیاز پیرامون مشکلات پوست و مو مطالب زیر را گردآوری کرده است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

ریزش موی خود را با پیاز درمان کنید! + خصلت های آن در مشکلات پوست و مو/ طرز تهیه شامپوی پیاز

پیاز؛ گیاهی مهربان

پیاز یک ماده غذایی با ارزش است که فواید دارویی و درمانی فراوانی دارد و یکی از فواید قابل ذکر این ماده خواص پیاز برای مو است که در درمان ریزش مو و دیگر مشکلات آن به چشم می آید.


بیشتر بخوانید: خواص باورنکردنی این خوراکی مفید در درمان ناباروری 


در پیاز ماده ای به نام گوگرد وجود دارد که وقتی با آب پیاز کف سر را مالش می دهیم سبب می شود تا خون در سر بهتر به جریان در آید و علاوه بر این به کلاژن سازی پوست نیز کمک می کند.

پیاز همچون یک آنتی بیوتیک از بروز عفونت پیشگیری می کند. در خواص پیاز برای مو آمده است که سفیدی، شوره پوست سر و جوش های پوست سر را می توان با آب پیاز درمان کرد.


بیشتر بخوانید: درمان سوختگی با روش موثر در منزل/ پیاز؛پماد موضعی سوختگی! 


ریزش موی خود را با پیاز درمان کنید! + خصلت های آن در مشکلات پوست و مو/ طرز تهیه شامپوی پیاز

آشنایی با خواص پیاز برای مو

استفاده های درمانی فراوانی از پیاز برای پوست و مو می شود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم؛

درمان ریزش مو با پیاز

چند عدد پیاز را بردارید و پوست کنید و درون یک مخلوط کن بریزید و سپس به وسیله یک توری آب آن را خارج کنید و با آب حاصله پوست سرتان را ماساژ دهید و اجازه دهید این محلول یک ساعت بر روی سر شما بماند و بعد با یک شامپوی مناسب سرتان را بشویید و آبکشی کنید.


بیشتر بدانید: "پیاز خام" واقعا سرماخوردگی را درمان می کند؟+درمان های فوری برای سرماخوردگی 


تا یک ماه و هفته ای سه بار از این ماسک مو استفاده کنید تا تغییرات به وجود آمده را احساس کنید.

ریزش موی خود را با پیاز درمان کنید! + خصلت های آن در مشکلات پوست و مو/ طرز تهیه شامپوی پیاز

خواص پیاز در رشد مو را بشناسید

 آب پیاز را به روش ذکر شده بگیرید و به اندازه مساوی دو قاشق سوپ خوری آب پیاز را با دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط و هفته ای چند بار از این معجون جهت رشد مو استفاده کنید.

درمان سفیدی و ریزش مو با پیاز

ماسک پیاز و عسل؛ بازهم باید آب پیاز را بگیرید و با دو قاشق سوپ خوری عسل ترکیب کنید و بر روی کف سرتان بمالید و یک کلاه روی سر خود قرار دهید و اجازه دهید تا صبح این ماسک بر روی سر شما بماند و اگر می خواهید بوی پیاز را کم کنید چند قطره اسانس رزماری درون ماسک موی خود بریزید.

ریزش موی خود را با پیاز درمان کنید! + خصلت های آن در مشکلات پوست و مو/ طرز تهیه شامپوی پیاز

طرز تهیه شامپوی پیاز

آب پیاز را بگیرید و با دو حبه سیر له شده ترکیب کنید این مواد را به همراه یک قاشق سوپ خوری پودر دارچین درون دو لیوان آب بریزید و بگذارید تا یک ربع روی شعله حرارت ببیند و بجوشد، سپس چند روز بگذارید به همین شکل بماند و بعد آن را صاف کنید و درون شامپوهایتان بریزید و هر بار برای استحمام می روید از آن استفاده کنید.

با آب پیاز موهایتان را پرپشت کنید

 یک استکان آبجو را با یک عدد پیاز و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت یک ساعت بر روی ریشه و ساقه موهایتان بگذارید و بعد موهایتان را بشویید.


بیشتر بدانید: اندر فواید"پوست پیاز"/ دیابتی ها پوست پیاز بخورند! 


ریزش موی خود را با پیاز درمان کنید! + خصلت های آن در مشکلات پوست و مو/ طرز تهیه شامپوی پیاز

درمان شوره و آکنه پوست سر با خواص پیاز برای مو

توجه داشته باشید که پیاز در افرادی که به آن حساسیت دارند حتی به شکل موضعی نیز می تواند سبب ایجاد حساسیت شود و داروهایی مانند آسپرین حساسیت به این ماده را افزایش می دهند، پس بهتر است قبل از استفاده از این ماده خوراکی یک تست برای استفاده از خواص پیاز برای مو انجام دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
هر روز پیازه قرمز و رنده کنید ووابشو حالا با جوری که میتونید بگیرید من خودم با دست ابشو میگیرم میریزم تو کاسه بعدش با دست میزنم به سرم ابشو و همه جای سرمو ماساژ میدم بزارید اصلا 4ساعت رو موهاتون بمونه و بعدش بشورید با ابه خالی.شامپو هم نزنید .موهاتونو با صابون 12گیاه ان جی بشورید عطاریا دارن 25هزار تومنه.حتی کاشته موهم انجام بدین زمان میبره تا موها رشد کنه.پس اب پیاز و هر روز بزنید و خودتون تاثیرشو میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
من چهارسال موی سکه ای دارم چگونه درمان کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام من بیست و پنج سالمه ریزش مو دارم از ۲۰سالگی شروع کرده به ریزش تاالان پوست سرم چربه عطاری گفت باصابون مراغه بشور خوب میشه ولی نه وسط سرم داره خالی میشه دوستم گفت ابپیاز روبزار جوش بیاد بعد موقع که سرد شد اندازه دولیوان یاسه لیوان اسپری کن روسرت
Germany
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام چطوری با آب پیازسرم بشویم.تنهاآب پیازمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
در کانال دیدم که پیازو اسیاب کرد با نصف استکان روغن کنجد و بعد ارام با حرارت کم سرخ کرد تا کمی طلایی شد خنک که شد در صافی ریخت وکمی روغن زیتون ریخت ودر شیشه نگهداری کرد وبا قطره چکان روی سر وریشه مو ریخت ایا اینکار صحیح میباشد؟گفته شد موثر ترین روش میباشد
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا علیپور
۱۰:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
موهام خیلی ریزشش زیاد شده چیکار کنم ترخدا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام لطفا سوالتان را اینجا https://www.yjc.ir/00TZdt مطرح کنید تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
Afghanistan
صالح محمد
۰۹:۵۶ ۲۰ تير ۱۳۹۸
موهایم بسیار ضعیف است آیا توسط پیاز صد فیصد درمان میباشد
آخرین اخبار