روزنامه ملی چین آمریکا را به گاوی که قوانین تجارت بین‌المللی را پایمال می‌کند، تشبیه کرد

روزنامه ملی چین همچنان به انتقادهای خود از سیاست‌های جدید آمریکا که به جنگ تجاری پکن-واشنگتن دامن می‌زند، ادامه می‌دهد.

روزنامه ملی چین آمریکا را به گاوی که قوانین تجارت بین المللی را پایمال می‌کند تشبیه کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «People's Daily» روزنامه ملی چین تحت تاثیر جنگ تجاری این کشور با آمریکا همچنان به انتقاد از واشنگتن ادامه می‌دهد. این رسانه با بالاگرفتن تنش‌های تجاری دو کشور سعی دارد به خوانندگان اطمینان دهد که اقتصاد چین محکم و استوار می‌ماند.

این روزنامه آمریکا را به گاوی که در بازار چین می‌دود و قوانین تجاری بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، تشبیه کرد. چین در هفته جاری اعلام کرد ۲۵ درصد مالیات اضافه بر ۱۶ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا اعمال می‌کند. چین این کار را در تلافی اعمال تعرفه‌های آمریکا بر کالا‌های وارداتی چین انجام می‌دهد.

در یکی از گزارش‌های روزنامه فوق، آمریکا به زیرپاگذاشتن گستاخانه قوانیت تجاری بین‌المللی متهم شده است. روزنامه ملی چین در گزارش دیگری نوشت اقتصاد این کشور با ثبات است و همینطور هم باقی می‌ماند.

People's Daily به نقل از یکی از مقامات وزارت کشاورزی چین نوشت اگر جنگ تجاری دو کشور تشدید شود کشور‌های زیادی حاضرند سهم آمریکا از بازار چین را بخرند. این مقام همچنین گفت: تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر چین محدود خواهد بود، اما بخش کشاورزی آمریکا تحت تاثیر افزایش تعرفه‌های چین قرار می‌گیرد.

زمانیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روی کار آمد وعده داد سیاست «نخست آمریکا» را در پیش بگیرد. او به این بهانه سیاست‌های نژادپرستانه‌ای در پیش گرفت برای مثال از ورود مهاجران به کشورش جلوگیری می‌کند به طوریکه بحرانی جدی در مرز مکزیک ایجاد کرده است. ترامپ همچنین علی‌رغم مخالفت شرکت‌های مختلف چینی و آمریکایی تعرفه‌های زیادی را بر کالا‌های وارداتی پکن اعمال کرد که به متضرر شدن این شرکت‌ها منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار