برگزاری جشنواره شهاب باران برساوشی در بشرویه

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی بشرویه گفت:جشنواره شهاب باران برساوشی در شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سلیمانی رباطی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی بشرویه گفت:بارش شهابی برساوشی یکی از مهمترین بارش‌های شهابی سالانه محسوب می‌گردد که معمولا از بیست و هفتم تیرماه تا سوم شهریورماه هرسال به مدت یک ماه فعال است، اما اوج این پدیده جذاب در بیست و دوم مردادماه به وقوع می‌پیوندد.


وی افزود: پهنه بکر ریگزار بشرویه (کویر) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان زمینه مناسبی را جهت رصد پدیده طبیعی شهاب باران برساوشی فراهم نکرده چرا که با توجه به هموار بودن این گستره، تاریکی و آب و هوای مناسب آن در مرداد ماه می‌تواند توجه بسیاری از علاقمندان به تماشای شهاب باران و لذت از این پدیده بی نظیر را به خود جلب کند.


مسئول نمایندگی بشرویه ضمن اشاره به برگزاری جشنواره شهابی برساوشی در ۲۲ مردادماه در کویر بشرویه گفت: با همکاری انجمن نجوم سَمَن ریگ و آفتاب شهرستان نخستین جشنواره به همراه برنامه‌های متنوعی، چون موسیقی محلی، شترسواری، پاراگلایدر، غذا‌های سنتی و ... برگزار خواهد گردید و تمام علاقمندان به طبیعت می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند.


وی در پایان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته توسط انجمن نجوم سمن ریگ و آفتاب شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند لحظات خاطره انگیزی را در اقامتگاه‌های بومگردی بافت تاریخی شهر بشرویه نیزسپری کنند.
انتهای پیام/ب


جشنواره شهاب باران برساوشی در شهرستان بشرویه برگزار می‌شود

برچسب ها: نجوم ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار