شناسایی و تدوین طرح‌های اشتغال‌زایی با اولویت قابلیت دیلم

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر تدوین ظرفیت‌های شغلی بر اساس توانمندی‌های مناطق گفت: فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغال‌زایی با اولویت قابلیت دیلم شناسایی و تدوین می‌شود.

شناسایی و تدوین فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغال‌زایی با اولویت قابلیت دیلمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مریم آذرشب صبح امروز در نشست با مسئولان شهرستان دیلم با تاکید بر راه‌اندازی بازارچه ارائه تولیدات بانوان دیلمی اظهار داشت: با توجه به اختصاص زمین از سوی شهرداری دیلم، راه‌اندازی بازارچه ویژه ارائه تولیدات بانوان در دستور کار جدی فرمانداری دیلم قرار دارد.

وی تاکید کرد: تا زمان راه‌اندازی این بازارچه فرمانداری دیلم با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید به‌طور موقت مکانی را برای این بازارچه اختصاص دهند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، بیمه کارورزی آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:با تعامل و همکاری بین سازمانی مشاوره‌های لازم برای برخورداری بانوان کارآفرین از بیمه کارورزی آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تسهیلات و مشوق‌های بیمه‌ای به زنان کار آفرین ارائه می‌شود.

آذرشب با تاکید بر توجه به زنان سرپرست خانوار گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های خود را براساس شرایط جسمی، روحی و روانی زنان سرپرست خانوار متناسب کند.

وی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه بانوان دیلمی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: فرمانداری شهرستان دیلم به‌صورت مستمر و پیگیر بر فرایند اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران ویژه بانوان سرپرست خانوار و سایر بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات به منظور تسریع روند پرداخت اعتبارات اشتغال‌زایی نظارت کند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، با تاکید بر توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی افزود: با هدف حمایت از کسب و کار بانوان باید زمینه استفاده از تولیدات، محصولات و سایر خدمات بانوان توسط دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و شرکتی در شهرستان دیلم به منظور حمایت از کالا‌های ایرانی فراهم شود.

وی با تاکید بر فراهم شدن فضای کسب و کار بانوان در شهرستان دیلم گفت:کمیته امداد و بهزیستی با همکاری بین بخشی با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی حرفه‌ای و با استفاده از ظرفیت‌های سازمان مردم نهاد زمینه ارایه مشاوره شغلی به بانوان کارآفرین مددجو دیلم را برای برخورداری از کسب و کار پایدار فراهم کند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، یکی از ظرفیت‌های شغلی دیلم را گردشگری و بوم‌گردی دانست و خاطر نشان کرد:با توجه به ظرفیت‌های شهرستان دیلم در حوزه گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی آموزش فنی و حرفه‌ای باید به‌صورت ویژه نسبت به برنامه ریزی آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و برندسازی و هتل‌داری برای بانوان جویای کسب و کار بانوان کارآفرین شهرستان دیلم اقدام کند.

آذرشب با تاکید بر تدوین ظرفیت‌های شغلی بر اساس توانمندی‌های شهرستان دیلم افزود: فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغال‌زایی با اولویت قابلیت دیلم شناسایی و تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: زمینه بهره‌گیری از تعاونی‌ها در پشتیبانی و حمایت از بانوان کارآفرین توسط فرماندای دیلم با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

فرصت‌های شغلی و طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان شناسایی و تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.