توسعه روستایی عاملی موثر در کاهش روند مهاجرت

نماینده شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی گفت: عمران و توسعه روستاها عامل موثری در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ مسعود گودرزی نماینده شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح های عمران روستایی روستای سراب بهرام بیان کرد: تداوم خشکسالی و کم آبی زندگی مردم در مناطق روستایی را تحت تاثیر قرار داده است که باید با عمران و بازسازی روستاها برای ایجاد درآمد، کارآفرینی و تامین زندگی روستاها برنامه ریزی و اقدام شود .

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق روستایی بسیاری از ظرفیت های طبیعی برای پیشرفت وجود دارد اما به علت نبود زیر ساخت ها, این ظرفیت ها بدون استفاده رها شده و مردم محروم روستا همچنان در فقر و محرومیت خود به شهر ها مهاجرت می کنند که این موضوع پیامدهای ناگواری را بدنبال دارد.

قاسم حسینی مدیر بنیاد مسکن شهرستان ممسنی نیز با بیان اینکه این شهرستان از مناطق اولویت دار در توسعه روستایی است، افزود: بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان در سال های مختلف از خدمات زیر بنایی بهره مند شده اما حجم محرومیت ها در این شهرستان بالا است و باید از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال نیز ۵۶۰ فقره تسهیلات ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده ، اضافه کرد: به 180 متقاضی، برای تعمیر مسکن تسهیلات ۴ و ۶ میلیون تومانی پرداخت شد که مجموع آن با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

حسنی مدیر بنیاد مسکن شهرستان ممسنی اظهار کرد: پرداخت وام‌های بلاعوض از محل منابع درآمدی حوادث و حساب ۱۰۰امام راحل به ۱۴۴ نفر از متقاضیان در این شهرستان به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: پارسال ۲۶۱ نفر از متقاضیان صدور پروانه ساخت روستایی به مساحت ۳۲ هزار و ۵۶۴مترمربع پروانه ساخت روستایی دریافت کرده‌اند .

مدیر بنیاد مسکن ممسنی به پرداخت تسهیلات احداثی شهری از محل حوادث به هشت نفر از متقاضیان در این شهرستان به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت ۴۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به این متقاضیان اشاره کرد.
انتهای پیام/ت

توسعه روستاها عامل موثری در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر است

برچسب ها: مسکن ، مسکن اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار