واگذاری طرح‌های عمرانی فارس به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عنایت الله رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام دولتی و پروژه‌های به بهره برداری رسیده و پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها به زودی آغاز می‌شود در این استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

رحیمی افزود: موزه مشاهیر در فضایی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع از جمله این پروژه‌ها که به بخش خصوصی واگذار شده می‌توان به اشاره کرد که ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که برای اجرای این پروژه برآورد شده ۳۳ میلیارد تومان است که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: پروژه سعدی و تکمیل تاسیسات و خدمات جانبی آرامگاه سعدی از پروژه‌هایی است که به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و شامل مجموعه کتابخانه و نمایشگاه است و بخش خصوصی از طریق منافع حاصل از غرفه‌ها بازگشت سرمایه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تصفیه خانه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز پروژه دیگری است که به بخش خصوصی واگذار شده که پس از اتمام و بهره برداری، آب تولیدی را برای مدت زمان مشخص و با مبلغ مشخص از سرمایه گذار خریداری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: تعدادی از اماکن ورزشی و درمانی را هم به بخش خصوصی واگذار کرده ایم و واگذاری پروژه انتقال آب از دریا به لامرد به بخش خصوصی همراه با تضمین خرید آب توسط بخش صنعت و همچنین آشامیدنی را هم در دست پیگیری داریم.

رحیمی گفت: برای واگذاری پروژه تالار مرکزی شیراز به بخش خصوصی که شامل سالن آمفی تئاتر، موسیقی و نمایش می‌شود هم تاکنون با چند سرمایه گذار مذاکراتی داشته ایم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران می‌توانند برای مشارکت در این پروژه‌ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی و دیگر تسهیلات بانکی ارزان قیمت استفاده کنند.

رحیمی گفت: همچنین پیمانکارانی که از دولت مطالباتی دارند می‌توانند مطالبات خود را به عنوان آورده قلمداد کرده و در این پروژه‌ها مشارکت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی علاوه بر اینکه زمان بهره برداری از آن‌ها را کاهش می‌دهد و پروژه‌ها در مدت زمان کوتاه تری آماده خدمات رسانی به مردم می‌شود، زمینه ساز ایجاد اشتغال هم خواهد شد.
انتهای پیام/ر

بیش از ۲۵۰۰پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است

برچسب ها: استانداری ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار