احداث جاده گیلانغرب به مرز سومار از محوز زله زرد

فرماندار گیلانغرب گفت : برای احداث جاده گیلانغرب به مرز سومار از محوز زله زرد از توابع این شهرستان 780 میلیارد ریال اعتبار لازم است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : احداث جاده مرزی گیلانغرب به مرز سومار از محوز 'زله زرد' از توابع این شهرستان به منظور تسهیل در امر ترانزیت کالا و روان سازی صادرات است که ظرف مدت سه سال انجام می شود.

وی با اشاره به صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار ، اظهارداشت: در چهار ماه نخست امسال ، 48 درصد از مجموع صادرات کرمانشاه از این مرز صورت گرفت و از این حیث بازارچه مرزی سومار رتبه نخست استان را کسب کرده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح گازرسانی به 51 روستا در دهستان های حومه و دیره طی امسال آغاز می شود که با بهره برداری از این طرح علاوه 51 روستای شهرستان ، چهار روستای حوزه قصرشیرین نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

فرماندار گیلانغرب ، گفت: مجتمع آبرسانی دهستان 'چله' نیز که 13 سال پیش کار اجرای آن آغاز شده بود و مدت ها راکد بود، با پیگیری های صورت گرفته در پنج ماه گذشته تکمیل شد و این طرح بزرگ با بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

محمودیان ، اضافه کرد که با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی ، 34 روستای دهستان 'چله' از توابع گیلانغرب از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

وی از اجرای طرح گردشگری در حاشیه سد سراب با حمایت استاندار کرمانشاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رفع موانع موجود ، این پروژه محقق شود.

وی همچنین از برنامه احداث باغ زیتون در مجاورت سد زاگرس و منطقه سومار در سطح 700 هکتار توسط ینیاد مستضعفان خبرداد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدام های صورت گرفته در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده نیز گفت: تاکنون پروانه پایان ساخت 579 واحد مسکونی تخریبی در این شهرستان صادر شده است.

محمودیان ادامه داد: از مجموع 13 هزار و 951 واحد تخریبی و تعمیری معرفی شده به بانک های عامل در این شهرستان ، 11 هزار و 115 واحد با بانک ها قرارداد منعقد و یا تسهیلات خود را دریافت کردند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار