مرز سومار بهترین مرز ایران است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت : مرز سومار به لحاظ هزینه‌های حمل و نقل بهترین مرز ایران است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از رشد 44 درصدی صادرات در چهارماه نخست امسال از طریق مرزهای استان خبر داد و گفت: مرز سومار به لحاظ هزینه‌های حمل و نقل بهترین مرز ایران است.

وی گفت : 899 میلیون دلار صادرات در مدت مذکور از طریق مرزهای استان انجام شده که نیمی از این مبلغ حدود 420 میلیون دلار اظهارات گمرکات استان است که مربوط به فعالیت واحدهای تولیدی و تجار و بازرگان استان کرمانشاه بوده است.

وی افزود: 50 درصد باقیمانده صادراتی است که از طریق سایر گمرکات دیگر استان‌ها اظهار شده و از مرزهای استان کرمانشاه صادر و خروج پیدا کرده است.

کاشفی تنوع در مرزهای استان کرمانشاه را دلیل رونق صادرات این استان عنوان کرد و افزود: همزمان مرز پرویزخان، خسروی سومار و 2 بازارچه شیخ‌صله و شوشمی در استان فعالیت خوبی دارند.

وی مرز سومار را به لحاظ هزینه‌های حمل و نقل بهترین مرز ایران دانست و گفت: مرز سومار کمترین فاصله و هزینه را به بغداد دارد، البته در بحث جاده موصلاتی آن مشکلاتی وجود دارد که تامین اعتبار شده و بزودی کار تعریض آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری وظیفه اتاق بازرگانی نیست، به اقدامات صورت گرفته برای تشکیل شورای ملی نخود، تشکل روغن حیوانی و انجمن محصولات ارگانیک نیز گریزی زد و افزود: بسته حمایتی برای رونق فعالیت‌های تولیدی، تجاری، صادراتی و اقتصادی در اختیار کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی قرار می‌دهیم.

این فعال اقتصادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی برای معرفی تولیدات استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمانشاه در سلیمانیه کشور عراق منتظر صدور مجوز از سوی مسؤولان ذی‌ربط هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تنوع در مرزهای استان کرمانشاه دلیل رونق صادرات این استان است

 

 

 

برچسب ها: اخباراقتصادی ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.