فرماندهی مرزبانی قصرشیرین:

مرزهای قصرشیرین از امنیت خوبی برخوردار است/کلانتر مرزی عراق:همچون گذشته با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تعامل خواهیم داشت

دومین نشست فصلی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و سلیمانیه عراق در مرز پرویزخان انجام شد.

دیدار مرزبانان قصرشیرین و سلیمانیه عراق در مرز پروز خانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرتیپ فخرالدین عبدالله محمد سعید کلانتر مرزی منطقه سلیمانیه کشور عراق در صدر هیاتی از مرز رسمی پرویزخان با استقبال فرماندهی مرزبانی قصرشیرین برای حل و فصل مشکلات مرزی دوجانبه و نیز توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرکزی دو کشور در پایانه مرزی پرویزخان  دیدار و گفتگو کردند.

حجت الله کریمی مرزبان درجه یک و فرماندهی مرزبانی قصرشیرین گفت: مرزهای قصرشیرین از امنیت خوبی برخوردار است و حفظ امنیت مرزهای کشور از اولویت های کاری ماست.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح تعاملات بین کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارای اشتراکات زیادی هستند و تلاش می کنیم با برگزاری این نشست های فصلی در راستای تقویت این تعاملات تلاش کنیم.

وی در ادامه مهم ترین اولویت های این نشست را مبارزه با گروهک های تروریستی , مبارزه با قاچاق کالا , تامین امنیت اتباع ایرانی, برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح و مهمات و مشروبات الکلی , حفظ و نگهداری از علائم مرزی مشترک و حضور به موقع در ملاقات های مرزی عنوان کرد.

کلانتر مرزی عراق مستقر در سلیمانیه نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد.

سرتیپ فخرالدین عبداله محمد سعید افزود: مشکلی در حوزه مرزی سلیمانیه و قصرشیرین نداریم و این مرهون تلاش های مرزبانان دو طرف است.

وی گفت: کلیه پرسنل تحت امر همچون سنوات گذشته تعامل و همکاری با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران داشته و در جهت مبارزه با پدیده قاچاق بخصوص قاچاق موارد امنیتی همچون سلاح و مهمات بیش از پیش تلاش خواهیم نمود.

در این نشست صورتجلسه ای در شش بند تنظیم و به امضا کلانتران مرزی دو کشور رسید.

انتهای پیام/د

 

برگزاری نشست فصلی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و سلیمانیه عراق

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار