فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه کاشان :

خبرنگار خودش را اجیر یک جریان فکری در جامعه نکند

فرمانده نيروی مقاومت بسيج سپاه کاشان با تأکید بر اجیر نشدن خبرنگار در حیطه یک جریان فکری یا حزب خاص در جامعه گفت : نجابت خبری و خبرنگار نجيب دو مؤلفه اساسی برای خبر و رسانه است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ پاسدار مرتضي عمو مهدي فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه کاشان در آیین تجليل تعدادی از خبرنگاران كاشان در سپاه این شهرستان با تقدیر از زحمات شایسته و ارزشی خبرنگاران در انجام‌وظیفه سنگین و رسالت خطیر فرهنگی که حتی گاهی در اوج مظلومیت و ناملایمات و نامهربانی‌ها قرار می‌گیرند ،گفت: نجابت خبري و خبرنگار نجيب دو کلیدواژه و مؤلفه مهم و حساس در امر خبر است که بايد در دستور كار خبرنگاران قرار داشته باشد.

وي، با تأکید بر اینکه یک خبرنگار نباید خودش را اجیر یک جریان فکری در جامعه کند افزود: قرار گرفتن در مسیر حق، گفتن حرف حق و  دوری از جانب‌داری و حمایت از یک شخص، جریان خاص یا حزب ازجمله شاخصه‌های نجابت خبري و خبرنگار نجيب است.

به گفته فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه کاشان ، درصورتی‌که خبرنگاري به حزب و جناح و گروهي گرايش داشته باشد ناچار خواهد بود براي خوش‌آمد آن جريان و حزب خبري را منتشر كند و يا عليه كساني كه در مقابل جريان وابسته قرار دارند خبري را منتشر كند که اين خطر بزرگ و بدی براي رسانه است.

 سرهنگ پاسدار عمو مهدي گفت: خبرنگار باید بداند که اگر مقطعی از زمان در حمایت و پشتیبانی از یک جریان ارزشی یا غیر ارزشی یا جریان و گروهی خبری را منتشر كند اين خبر براي هميشه در افكار عمومي ثبت و ضبط خواهد شد و می‌تواند منشا برخي تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و جريان سازی‌ها و موضع‌گیری‌های اجتماعي شود.

 انتشار هنرمندانه و هوشمندانه اخبار حق‌طلبانه

وی در ادامه با تأكيد بر انتشار اخبار حق‌طلبانه از سوي خبرنگاران به‌صورت گفت: البته همیشه هم انتشار یک خبر و بر ملاکردن مسئله‌ای ممکن نیست عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها شود بلکه گاهی ممکن است عامل ترویج منکر و اختلافات و تفرقه شود بنابراین در انتشار اخبار باید موقعیت، فضا و زمان و امکان ارزیابی و تدبیر سنجی شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان افزود: انتشار حق‌طلبانه هميشه نمی‌تواند خنثی‌کننده جريان باطل باشد چراکه باطل جريان ميرا و از بين رونده‌ای است كه خودبه‌خود به‌مرورزمان نابود می‌شود ازاین‌رو اگر باطل در جامعه به‌صورت فراگير منتشر شود بايد از ادامه انتشار آن جلوگيري كرد و پاسخ آن را داد اما اگر در جمع كوچكي بود بايد از آن عبور و کتمان کرد چراکه برملا شدن آن سبب اشاعه فحشا و ترویج منکرات می‌شود.

به گفته سرهنگ پاسدار عمو مهدی ، خبرنگاران بايد هنرمندانه از جريان حق‌طلبی دفاع كنند چراکه برخي اوقات بد دفاع كردن از خوب دفاع نكردن بهتر است و يك نوع از بهترين راه‌های تخريب يك جريان فكري و يا يك فرد بد دفاع كردن و يا خوب دفاع نكردن است.

شاخص ما در تمام امور ولایت است

 وی شاخص‌ترین میزان و جلوه حق را ولایت الله دانست و گفت: امروز شاخص ما در تمام امور ولایت است بنابراین اخبار متناسب با حق و شاخص ولایت معارف را نشر می‌دهد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان با تأکید بر اینکه شناخت حق سنجش آن بر اساس شاخص ولايت است، بنابراين بايد به‌اندازه‌ای شاخص‌های حق را در جامعه انتشار داد تا ناحق نتواند ايجاد شبهه كند. گفت: آن‌قدر آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان باید از اخبار به‌حق و درست خبرنگاران اشباع باشند که با یک شبهه و ابهام‌آفرینی اخبار دشمن آن‌ها تحریک یا غافل نشوند و حقیقت را کتمان نکنند.

سرهنگ پاسدار عمو مهدی انتشار فراوان اخبار اسلامی و معارفی در مقابل شبهات و تردیدآفرینی‌های دشمنان را تأکید کرد و گفت: در حال حاضر جریان خبری ناحق و نانجیب در مقابل جریان خبری به‌حق و نجیب صف‌آرایی می‌کند تا با کسب منافع خود و رضایت سردمداران آن‌ها اغواگری، دروغ‌پردازی، تقلب، کلاه‌برداری و تهمت پراکنی کند.

به گفته وی، جریان خبری ناحق و نانجیب بی‌دلیل انسان‌ها را تخریب می‌کنند تا اربابان خود را راضی و خشنود کنند.

ضرورت اتحاد و انسجام در انتشار جریان خبری ولایی و ارزشی دارالمؤمنین کاشان

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان ضرورت اتحاد و انسجام در انتشار جریان خبری ولایی و ارزشی دارالمؤمنین کاشان توسط خبرنگاران در این شهرستان را خواستار شد و گفت: در انتشار اخبار ارزشی نباید جزیره‌ای عمل کرد بلکه همه باهم متحد و هماهنگ باید جریان خبری وسیعی را منتشر کنند.

به گفته سرهنگ پاسدار عمو مهدی ، همان‌گونه دشمن متأسفانه با بزک کردن و رنگ و لعاب دادن اخبار دروغ و هجمه وسیع و هم‌زمان این اخبار دروغ را به‌یک‌باره از طریق اتحاد و هماهنگی سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و رسانه‌های خود منتشر می‌کند و جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد ما نیز باید در انتشار اخبار ارزشی، ولایی و به‌حق تمام ظرفیت‌های خبری و رسانه‌ای را به‌کارگیریم تا بیشترین و بهترین اثرگذاری را در برابر آن‌ها داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به ایام سالگرد شهادت شهید محسن حججی درراه دفاع از حریم اسلام، ولایت و جبهه مقاومت گفت: خلوص و اخلاص شهید حججی بود که او را به این مقام و جایگاه ماندگار رساند و نشان داد که همه‌چیز وابسته به مادیات و دنیاپرستی نیست بطوریکه خبر شهادت وی تمام دنیا را تکان داد و بالاترین تأثیرگذاری را بر قلب‌ها داشت و با اخلاص خود جهان را فتح کرد.

سجاد مهتري مسئول بسيج رسانه ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان نيز گفت: ساماندهي خبرنگاران رسانه‌های كاشان و فضاي مجازي از سوي بسيج رسانه كاشان در دستور کار است.

 وي جلوگيري از جوسازي رسانه‌های معاند و ضدانقلابی كه از غول‌های رسانه‌ای حمايت می‌شوند را مهم‌ترین برنامه‌های بسيج رسانه نيروي مقاومت بسيج سپاه كاشان اعلام كرد.

 همچنين سروان محمدرضایی مدير روابط عمومي ناحيه مقاومت بسيج سپاه کاشان گفت: خبرنگاران با حضور درصحنه، هميشه و به‌موقع خود در قالب پاتک رسانه‌ای می‌توانند با حضور ارزشي و مطالب خبري ارزنده خود در برابر اين تهاجم تاثيرگذارباشند.

وي بر هوشياري خبرنگاران در عرصه‌های فرهنگي و بصيرتي تأکید کرد و اظهار داشت: آگاهي بخشي خبرنگاران به جامعه بهترين سلاح در برابر شبهه آفرینی‌هایی است كه باهدف دور کردن جوان‌ها از معارف اسلامي ايجاد می‌شود.

 شایان ذكر است در پايان اين مراسم از تعدادي خبرنگاران شهرستان كاشان از جمله خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تقدير و تجليل شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: سپاه ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار