مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش و پرورش مسئول پرداخت اقساط اردوگاه باهنر نیست/ بازگرداندن آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند قانون جدید است

مجاوری با اشاره به مسئولیت دولت برای پرداخت اقساط اردوگاه باهنر گفت: نگرانی بابت مالکیت این ملک نداریم.

آموزش و پرورش بدهی به هیچ نهادی ندارد/منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع فروش اردوگاه باهنر و شائبه های مربوط به آن اظهار کرد: عرصه  اردوگاه باهنر با نظر کارشناسان دادگستری قیمت گذاری شده و براساس مصوبه قانونی و کارگروهی که برای تصمیم گیری درباره  این مکان در نظر گرفته شده است، چهار هزار میلیارد تومان تامین منابع شد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط آموزش و پرورش هیچ گونه بدهکاری به کسی ندارد و اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه آموزش و پرورش سالانه  باید 700 میلیارد تومان بدهی پرداخت کند، صحیح نیست چرا که اصلا بدهی نداریم و دولت خودش بدهکار است همچنین طی 2 سال گذشته اقساط را پرداخت کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت نگاه مثبتی به اردوگاه باهنر دارد، بیان کرد: با این شرایط می توانیم امیدواریم باشیم که 2 سال آینده هم پرداخت اقساط به موقع باشد و دولت به هیچ عنوان قصد ندارد اردوگاه را در اختیار کسی قرار دهد  و این اردوگاه طبق قراردادی وثیقه قرار گرفته است و در تاریخ مقرر این اقساط به پایان می رسد و نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون اردوگاه در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: فعالیت های درونی این اردوگاه پابرجاست و هزینه های تقریبی خودش را تامین می کند اما آموزش و پرورش نیاز به توجه بیشتری دارد.

مشاور وزیر  با تاکید بر اینکه جا دارد تا دولت نگاه دیگری به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشد، تصریح کرد: اگر از سند تحول و برنامه ششم توسعه صحبت می شود لازمه اجرای این عوامل منابع مالی و منابع انسانی است و تا زمانی که منابع مالی تامین نشود، منبع انسانی مورد نیاز هم  تامین نمی شود.

سند تحول بنیادین را مقدس نپنداریم

مجاوری ادامه داد: معلمان ما نیاز به آموزش و توانمندسازی دارندکه همه این موارد مستلزم نگاه ویژه به آموزش و پرورش است؛ همانطور که سند تحول بنیادین فی نفسه یک کتاب است و نباید آن را مقدس بشماریم بلکه باید ابزار اجرای آن را تامین کنیم.

مجاوری تصریح کرد: پرداخت اقساط اردوگاه جای نگرانی ندارد بلکه باید نگران کمبودهای دیگری باشیم.

وی به انتقال 162 آموزشکده فنی و حرفه ای آموزش  و پرورش به وزارت علوم اشاره و  اظهار کرد: آموزشکده های فنی با همه تجهیزات و امکانات و ظرفیت ها تقدیم وزارت علوم شد در حالی که آموزش و پرورش برای ایجاد چنین مراکزی هزینه و  وقت بسیاری را صرف کرده بود تا هنرجویان بدون کنکور به این آموزشکده ها راه یابند و بعد از آن به صورت تکنسین وارد بازار کار شوند اما با یک مصوبه به راحتی این واحدهای آموزشگاهی از دست رفت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امکان بازگرداندن آموزشکده ها در شرایط فعلی وجود ندارد، گفت: تا زمانی که قانون فعلی درباره آموزشکده ها وجود داشته باشد امکان بازگرداندن آموزشکده ها به هیچ وجه وجود نداشته مگر اینگه قانون جدیدی در این زمینه تصویب شود.

مجاوری بیان کرد: آموزشکده ها برای آموزش و پرورش بسیار واجب  است اما نسبت به آن اعتراضی نداریم در حالی که اردوگاه باهنر را وثیقه گذاشتیم و به هیچ عنوان آموزش و پرورش مسئول پرداخت وثیقه نیست اما اعتراض های بسیاری به آن وارد است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار