دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

روحیه خدمتگذاری به دیگران در دانش آموزان تقویت شود

علامتی با اشاره به اهداف و وظایف تشکل‌ها گفت: روحیه خدمتگزاری باید در دانش آموزان تقویت شود.

روحیه خدمتگذاری به دیگران باید در دانش آموزان تقویت شودبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در نشسست مربیان منتخب خواهر سراسر کشور با اشاره به هشت نکته در خصوص حفظ هویت تربیتی تشکل گفت: حفظ هویت تربیتی تشکل بسیار ضروری است و  یکی از مهمترین نکات توجه به نقش‌ها و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی است.

وی گفت: حفظ فضای معنوی تشکیلات دومین نکته‌ای است که لازمه شکل گیری فرایند تربیتی را شامل می شود و مواردی مانند  ذکر مصیبت و توسل به اهل بیت (ع) در بین دانش آموزان حفظ و تقویت کرد.

علامتی بیان  کرد: پرهیز از فرد گرایی و مرید پروری در عین الگوسازی یکی دیگر از نکات حفظ هویت تربیتی تشکل است و یکی از راهبرد‌های تربیتی در تشکل محسوب می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به تقویت روحیه خدمتگذاری به دیگران گفت: روحیه خدمتگذاری به دیگران باید در بین دانش آموزان تقویت شود که خاطرات دفاع مقدس سرشار از نمونه‌هایی است از رقابت رزمندگان در خدمت به یکدیگر که می‌توان از آن الگوسازی کرد.

وی گفت: فرآوری و فراگیری مراجعه به منابع اصیل تربیتی از دیگر نکات حفظ هویت تربیتی است و دانش آموزان باید با قرآن کریم، احادیث و رساله انس بگیرند  همچنین زمینه را باید برای آن‌ها فراهم کرد.

علامتی اظهار کرد: آرمان خواهی انسان بیش از همه مستلزم تحمل، صبر و بردباری است و تمرین صبر و بردباری از دیگر نکات حفظ هویت تربیتی تشکل می‌باشد. اعضای تشکل باید یاد بگیرند صبرو بردباری داشته باشند.

بی تفاوتی اعضا نسبت به سرنوشت معنوی پایانی برهویت تربیتی

وی گفت: حفظ فریضه امر به معروف و نهی از منکر هفتمین نکته در حفظ هویت تربیتی تشکل است و باید این نگاه را در اتحادیه داشته باشیم و دیگران را عاشقانه به خوبی‌ها دعوت کنیم؛ بی تفاوتی اعضا نسبت به سرنوشت معنوی و اخلاقی یکدیگر آغازی بر پایان هویت تربیتی تشکل است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: تمرین نظم و کار جمعی از جمله نکاتی است که برای حفظ هویت تربیتی تشکل الزامی است و نباید دانش آموزان مصرف کننده باشند بلکه باید در تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های جمعی شرکت کرده و برنامه‌ها را خودشان مدیریت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۰۱:۳۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
به کی اقا زاده ها حتمن؟!!!
آخرین اخبار