قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت علوم منعی برای ارتباط علمی با کشور‌های دیگر ندارد/ تمام اساتید داخل کشور ایرانی هستند

سالار آملی گفت: تاکنون هیچ مشکلی از نظر برقراری ارتباط با دانشگاه‌های دنیا نداشتیم و برای تعاملات علمی محدودیتی نداریم.

وزارت علوم منعی در زمینه ارتباطات علمی با کشورهای دیگر ندارد/ تمام اساتید داخل کشور ایرانی هستندحسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل  در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعامل با دانشگاه های برتر دنیا اظهار کرد: خوشبختانه  تا به امروز روند خوبی در این زمینه داشته‌ایم و دچار نگرانی در این زمینه نیستیم چرا که پایه‌های علمی محکمی در کشور داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌های دنیا می‌توانند با دانشگاه‌های ما ارتباط برقرار کنند و تا به امروز 25 دوره آموزشی مشترک در حوزه‌های مختلف با دانشگاه‌های برتر دنیا را داشته‌ایم، حتی  سال گذشته حدود 2 هزار 100 دانشمند از سراسر دنیا برای دوره‌های تحصیلی و پروژه‌های مشترک وارد ایران شدند و  این روند از نظر ما مطلوب است.

شرایط سیاسی اختلالی در تعامل با دانشگاه های دنیا ایجاد نکرده است

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل اضافه کرد: تاکنون با دانشگاه‌های دنیا به خاطر شرایط موجود به مشکل بر نخورده‌ایم، البته باید مراقب باشیم و ارتباطاتمان را توسعه بدهیم همچنین خودمان مانعی ایجاد نکنیم و دنبال اهداف خاصی باشیم تا به این روابط خدشه وارد نشود.

سالار آملی درباره بین الملی شدن دانشگاه های کشور گفت: در درجه اول اولویت وزارت علوم برای بین المللی شدن، دانشگاه هایی است که پتانسیل علمی قابل قبولی دارند و قصد داریم آنها را وارد عرصه بین الملل کنیم همچنین در دانشگاه های دولتی هم تمایل نداریم تا بیش از 30 دانشگاه را  وارد این عرصه کنیم.

وی اضافه کرد:کشورهای موجود در اتحادیه اروپا از یک طرف بار علمی بالایی دارند و از طرف دیگر وزارت علوم علاقمند به ایجاد تعامل با دانشگاه های برتر اروپا است.

فعالیت اساتید دوتابعیتی در دانشگاه های کشور

معاون وزیر علوم در ادامه درخصوص به کارگیری  اساتید دوتابعیتی در دانشگاه های کشور  گفت: در شرایط فعلی تمامی اساتید ما ایرانی هستند و استاد دوتابعیتی نداریم.

وی تصریح کرد: در موضوعات علمی هیچ منع فعالیت نداریم و تمام ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و تمایل دارند که با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما در ارتباط باشند می‌توانند با وزارت علوم ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار