صادرات ۸ میلیون دلاری آثار هنری رودوزی و سوزن دوزی سنتی از استان مرکزی

آثار رودوزی و سوزن دوزی سنتی هنرمندان استان مرکزی بیش از ۸ میلیون دلار ارز وارد کشور کرد.

صادرات ۸ میلیون دلاری آثار هنری رودوزی و سوزن دوزی سنتی از استان مرکزیکاظمی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: به همت ۱۳۰ هنرمند رشته رودوزی سنتی و سوزن دوزی سنتی استان در سال گذشته بیش از ۸ میلیون دلار از این نوع صنایع دستی به خارج از کشور صادر شده است.

  کاظمی افزود: از ۱۳۰ هنرمند رشته رودوزی سنتی و سوزن دوزی سنتی استان هر هنرمند به طور میانگین سالانه تا ۲۰ متر مربع انواع آثار هنری سوزن دوزی و رو دوزی سنتی را تهیه می‌کند.

وی اضافه کرد: این هنر که متعلق به دوره قاجار بوده است و تا سال‌های گذشته در استان مرکزی به دست فراموشی سپرده شده بود اکنون احیا شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: رشته‌های هنری گوشه دوزی و تفرشی دوزی ویژه استان مرکزی است که در کنار سایر گرایش‌های هنری نظیر اشرفی دوزی، سرمه دوزی، ربان دوزی، پته دوزی و پولک دوزی در استان مرکزی هم اینک رونق دارد.

گفتنی است در همین راستا پرچم ۳۴ متری دور ضریح امامین عسگریین در سامرا در کارگاه کوچک آقای ذبیحیان هنرمند شاخص استان مرکزی در حال ساخت و طراحی است.

انتهای پیام / ج

احیای هنر رودوزی سنتی و سوزن دوزی سنتی در استان مرکزی با ارزآوری ۸ میلیون دلاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.