یک جام و ۳ تناقض در سوپر تصمیم‌های فوتبالی

ماجرای سوپر جام فوتبال ایران به معمای عجیبی تبدیل شده و با وجود قهرمانی پرسپولیس این جام هنوز به دست این تیم نرسیده است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از قهرمانی مقتدرانه تیم فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر ایران و استقلال با هدایت وینفرد شفر در جام حذفی، مقرر شد سوپرجام فوتبال ایران، روز ۲۹ تیر ۱۳۹۷ در ورزشگاه آزادی تهران میان سرخابی‌های پایتتخت آغاز شود.

یک جام و ۳ تناقض در سوپر تصمیم‌های فوتبالی

دربی ۸۷ نبرد قهرمانان در ورزشگاه آزادی بود، اما آبی پوشان پایتخت با هدایت وینفرد شفر به زمان برگزاری این مسابقه معترض و خواستار تعویق زمان بازی شدند، اما امیر عباس ملکی، عضو هیئت مدیره استقلال، کناره گیری این تیم از سوپرجام فوتبال ایران را تایید کرد تا پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ برای دومین بار پیاپی بر بام فوتبال ایران (سوپرجام) قرار بگیرد.

پس از این ماجرا، هواداران استقلال به شدت ضد مدیران وقت استقلال (افتخاری، توفیقی و اعضای هیئت مدیره) و وزارت ورزش و جوانان اعتراض کردند، اما موثر واقع نشد و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان با ریاست اسماعیل حسن زاده در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۹۷ (۲۰ روز قبل) حکم را اعلام کرد و طبق رای این کمیته، پرسپولیس تهران با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شد.

یک جام و ۳ تناقض در سوپر تصمیم‌های فوتبالی

همچنین کمیته انضباطی با احراز تقصیر باشگاه استقلال تهران در برگزار نشدن مسابقه سوپر جام در روز جمعه مورخ ۲۹/۴/۹۷ مستنداً به بند یک ماده ۹۶ و نیز ماده ۶۱ مقررات انضباطی، و بند یک ماده ۱۰ و ماده ۱۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال و با رعایت ماده ۹۳ مقررات انضباطی به جهت مطالبه نکردن خسارت از سوی سازمان لیگ با اعمال تخفیف تیم استقلال را در مسابقه مذکور سه بر صفر بازنده اعلام می‌نماید.

پس از این رای، امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال در واکنش به رای حکم کمیته انضباطی بیان کرد: من رای را ندیده ام و اکنون اعلام شده است. ما دوباره اعتراض می‌کنیم و این حق را داریم و پرونده را به کمیته استیناف خواهیم برد.

پس از صحبت‌های فتحی، هواداران استقلال به شدت خواستار پیگیری وضعیت پرونده سوپرجام شدند و در شبکه‌های مجازی بیان کردند که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند تا پرسپولیس به راحتی قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شود. بحث داغ پرونده سوپرجام تا حدودی فراموش شد تا اینکه علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در تاریخ ۱۹ / ۰۵ / ۱۳۹۷ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد که پرونده سوپرجام فوتبال ایران هنوز به کمیته استیناف ارسال نشده و تا زمانی که پرونده را بررسی نکنیم، نمی‌توانیم در خصوص رای اظهار نظر کنیم. دیروز در کمیته استیناف بودم و پرونده‌ای از استقلال و پرسپولیس در بازی سوپرجام ندیدم.

او افزود: اگر پرونده به کمیته استیناف ارسال شده، مسئولان تاریخ آن را اعلام کنند تا آن را بررسی کنیم. باز هم می‌گویم، هیچ پرونده‌ای به کمیته استیناف ارسال نشده است. زمانیکه پرونده به این کمیته ارسال شود، ۵ عضو کمیته استیناف پرونده را بررسی و رای را صادر می‌کنند.

سپس برای پیگیری این موضوع، در تاریخ ۱۹ / ۰۵ / ۱۳۹۷ بازهم با امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال به گفتگو نشستیم و او با تاکید نسبت به اعتراض باشگاه استقلال تهران به رای کمیته انضباطی مبنی بر ۳ بر صفر شدن بازی سوپرجام به سود پرسپولیس بیان کرد: ما نامه اعتراض خود را به کمیته استیناف ارسال کرده ایم و اکنون منتظر رای این کمیته هستیم.

یک جام و ۳ تناقض در سوپر تصمیم‌های فوتبالی

همچنین اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی در تاریخ ۲۱ / ۰۵ / ۱۳۹۷ در گفتگو با ما درمورد اینکه آیا پرونده دیدار سوپرجام از سوی کمیته انضباطی به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ارسال شده است یا خیر، گفت: طبق قانون اگر رای در کمیته انضباطی صادر شود و یکی از طرفین پرونده اعتراضی به این رای داشته باشد، می‌تواند به کمیته استیناف اعتراض کند و ما هم با رعایت تشریفات شامل پرداخت هزینه تجدیدنظرخواهی لایحه اعتراضی را ثبت می‌کنیم و پرونده را به مرجع بالاتر یعنی کمیته استیناف می‌فرستیم. همزمان با صدور حکم پرونده دیدار سوپرجام، رای مربوط به پرونده بازیکن تیم نساجی که تیم‌های خونه به خونه، نشاط ساری و سپاهان اصفهان هم با آن درگیر بودند صادر کردیم. برخلاف پرونده سوپرجام که تنها باشگاه استقلال تهران با آن درگیر بود در پرونده بعدی باشگاه‌های نشاط ساری و خونه به خونه به رای اعتراض کردند و ما هم با رعایت تشریفات این پرونده را به کمیته استیناف فرستادیم.

حسن زاده ادامه داد: به ما حق دهید وقتی باشگاه استقلال اعتراض نمی‌کند و در کل تجدیدنظرخواهی صورت نگرفته است با چه مجوزی پرونده سوپرجام را به نهاد بالاتر ارجاع دهیم؟ پرونده زمانی به مرجع تجدیدنظر ارسال می‌شود که نسبت به آن تجدیدنظرخواهی صورت گرفته باشد. شاید سر دوستان ما در باشگاه استقلال شلوغ بوده است که این کار را انجام نداده اند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره ادعای امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال مبنی بر اینکه اعتراض این باشگاه نسبت به رای دیدار سوپرجام به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ارسال شده است، بیان کرد: اگر باشگاه استقلال این کار را انجام داده است موضوع را پیگیری کند و ببیند به کدام کمیته اعتراض کرده است. از مسئولان باشگاه استقلال می‌خواهم رونوشت نامه اعتراضی خود را در سایت باشگاه و رسانه‌ها منتشر کنند. تا امروز هیچ گونه اعتراضی از باشگاه استقلال به دست ما نرسیده و تجدیدنظرخواهی انجام نشده است. شاید هم آن‌ها برای تجدیدنظرخواهی اقدام کرده اند، اما سایر مسائل مانند پرداخت هزینه دادرسی و ثبت لایحه انجام نداده اند. خوشبختانه صددرصد فعل و انفعالات کتبی و کاغذی فدراسیون در اتوماسیون ثبت می‌شود و خود باشگاه‌ها هم به اتوماسیون دسترسی دارند. اگر باشگاه استقلال تجدیدنظرخواهی کرده است این موضوع را پیگیری کند در غیر این صورت رک به هوادارانشان بگویند ما به هر دلیلی این کار را انجام نداده ایم.

حسن زاده درمورد اینکه اگر باشگاه استقلال تهران به رای سوپرجام اعتراض نکرده باشد، چرا قهرمانی پرسپولیس به صورت رسمی اعلام نشده و جام قهرمانی به این تیم اهدا نمی‌شود، گفت: ما در رای صادر شده اعلام کردیم که این رای ظرف یک هفته قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است. حکم مذکور هم با امضاء دبیرکل فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲ مرداد ابلاغ شده است، اما اهمیتی ندارد در چه تاریخی به باشگاه استقلال رسیده است. در هرصورت این باشگاه از زمان دریافت حکم، یک هفته فرصت اعتراض داشته است. اگر دوستانمان در باشگاه استقلال ادعای انجام دادن تجدیدنظرخواهی دارند چرا پیگیری نمی‌کنند که کمیته استیناف رای خود را صادر نمی‌کند. هر نامه‌ای که از سوی باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود، در اتوماسیون فدراسیون ثبت می‌شود. امیدواریم دوستان خارج از مهلت تجدیدنظر خواهی نکرده باشند تا پرونده را به کمیته استیناف بفرستیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان اظهار داشت: اگر تجدیدنظرخواهی انجام نشده باشد، باشگاه پرسپولیس می‌تواند از سازمان لیگ تقاضای اجرای حکم را داشته باشد تا اقدام‌های لازم هم انجام شود.

حالا چند سوال اصلی پیش می‌آید که دلیل این همه تناقض گویی بین مسئولان فوتبال کشورمان چیست؟

  1. اگر باشگاه استقلال تهران به حکم کمیته انضباطی اعتراض کرده است، پس چرا نامه اعتراض را رسانه‌ای نمی‌کند؟
  2. چرا سازمان لیگ فوتبال ایران، جام قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام را به این تیم نمی‌دهد؟
  3. آیا تاخیر در اهدای جام سوپرجام مربوط به بازی‌های آسیایی ۲ تیم استقلال و پرسپولیس مقابل السد و الدوحیل است؟

البته در این بین، فشار بی سابقه استقلالی‌ها به مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان هم می‌تواند دلیل محکمی برای مسئولان فوتبال کشورمان و باشگاه استقلال باشد که درصدد هستند تا به موضوع پرونده سوپرجام فوتبال ایران ورود نکنند و پس از بازی‌های آسیایی ۲ تیم سرخابی ایران مقابل السد و الدوحیل قطربا صدور بیانیه‌ای موضوع را تمام کنند.


بیشتر بخوانید:دادرس: پرونده بازی سوپرجام به کمیته استیناف نیامده است

ماجرای دیدار سوپرجام و پرونده‌ای که گم شد


انتهای پیام/

پرونده سوپرجام و تناقض در بین صحبت های مسئولان فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
قشقایی قشقایی قشقایی قشقایی تیم اصلیشون رفته بوده ییلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
دوست عزیز همین ورزشگاه ازادی هم بدرخواست تیم استقلال تاج وقت ساخته شد قبول کنید ستاره قرمز من در اوردی است در اسیا ستاره گرفتن با زد وبند نمیشود
Germany
امیر
۲۲:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کاملاً دور از انصاف خبرنگاری این مقاله رو نوشتی از بی قانونی داری دفاع میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
استق لال نوکر پرسپولیسه . اگر استقلال تونست تو لیگ ایران 11 دوره قهرنانی بیاره . یک ستاره پرسپولیس بالاتر 3 ستاره جعلی استق لاله. 666666666666666656666666تایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
چطوورید ستاره قلابی ها..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
استقلال سرور پرسپولیسه
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۹:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تو نیمه نهایی چند سال پپیش جام حذفی پرسپولیس شش تا بازیکن مصدوم داشت 2 تا محروم با 12 بازیکن که اکثرشون جوون بودن بازی کرد 3 بر 1 باخت ولی مردانه باخت ولی استق از ترس باخت تو ترکیه مخفی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
استقلال سرور پرسپولیسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
جام بدید به تیم محبوبتون دیگه.. این همه آسمون ریسمون نبافید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
جام بدید به تیم محبوبتون دیگه.. این همه آسمون ریسمون نبافید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
استقلال آماده برگزاري سوپرجام هست هل من مبارز؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
استقلال آماده برگزاري سوپرجام هست هل من مبارز؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ح وم
۱۵:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
برید با گچ طرقبه مسابقه بگذارید ببرید بعد یک ستاره دیگه هم اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
کدوم قهرمانی کدوم جام استقلال تنها نیست
Iran (Islamic Republic of)
آچیک
۱۴:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
پرسپولیسی که ستاره کذایی گذاشته امروز هم به یک جام بادآورده دل خوشه!
Iran (Islamic Republic of)
ح وم
۱۵:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
پرسپولیس مثل بقیه تیمهای دنیا برای 10قهرمانی درلیگ یک ستاره گذاشته نه مثل استقلال که برای 2جام 4جانبه دوستاره حلبی وجعلی گذاشته اصلا خودشان را تافته جدا بافته میدانند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
جالب خونه به خونه نمیخواست بازی کنه درخواست هم داد قبول نکردن استقلال درخواست تعویق داده 3-0 زدن تابلو میخوان باید برد سوری جمع کنن قضیبه رو ... هرچی حکم برای استقلال سریع میدن صیادمنش و اقایی رای دادن اما کتک کاری شجاع خلیل زاده رو ندادن خیلی باحالید ورزش 3 هم شده تریبون پرسپولیس حالا چند سوال اصلی پیش می‌آید که دلیل این همه تناقض گویی بین مسئولان فوتبال کشورمان چیست؟اگر باشگاه استقلال تهران به حکم کمیته انضباطی اعتراض کرده است، پس چرا نامه اعتراض را رسانه‌ای نمیکند؟چرا سازمان لیگ فوتبال ایران، جام قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام را به این تیم نمیدهد؟آیا تاخیر در اهدای جام سوپرجام مربوط به بازی‌های آسیایی ۲ تیم استقلال و پرسپولیس مقابل السد و الدوحیل است؟سوال اصلی بپرس چرا سه صفر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ترسوها خودشون هم می دونند مقصرند جرأت بیانش رو ندارند، جام به ترسوها نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ترسوها خودشون هم می دونند مقصرند جرأت بیانش رو ندارند، جام به ترسوها نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شما بهتره نیروها تو واسه بردن تیم های عربی نگه دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سوپر جام چرا بگذار نمیشه ما اعتراض داریم باید برگزار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
واقعا متاسفم برای این تصمیم گیری نادرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سوپر جام بايد برگزار بشه اين راي ناعادلانه كميته انضباطي اصلا قابل قبول نيست استقلال تنها نيست
Iran (Islamic Republic of)
ح وم
۱۴:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اقا جان زمان داشت میخواستید شرکت کنید نه اینکه برید اردو وهرموقع شما خواستید انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اشکال نداره عوضش پرسپولیسی ها داخل آسیا نمی تونن زد و بند کنن
Iran (Islamic Republic of)
ح وم
۲۱:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
شما کاملادرست می گید چون فقط استقلالی ها اهل زد وبند هستند
آخرین اخبار