توسعه طرح‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال جوانان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توسعه طرح‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال جوانان گفت: در راستای توانمندسازی نیرو‌های شاغل در منطقه پارس جنوبی در جوار صنایع پارس جنوبی کارگاه مهارت‌آموزی ایجاد می‌شود.

توسعه طرح‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال جوانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی صبح امروز در نشست با رئیس اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مهارت‌آموزی را یکی از راهکار‌های مهم و اساسی در حل مشکلات اشتغال دانست و با تاکید بر توانمندسازی نیرو‌های شاغل اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر سوابق ارزنده‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی به صنایع خصوصا صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

وی از مربیان توانمند و مجرب در ارائه آموزش مهارتی خبرداد و بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دارای کارگاه‌های تخصصی و مربیان مجرب و توانمند ویژه آموزش‌ها صنعتی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به سفارش محور بودن آموزش‌های مهارتی افزود: لازمه کیفیت کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه سفارش خوب از طرف صنایع است.

دراهکی خواستار توسعه کارگروه نیاز سنجی آموزشی شد واظهار کرد: با نیازسنجی دوره‌های جدید مورد نیاز صنعت، آموزش متناسب نیاز شغلی برنامه ریزی و افراد پس کسب مهارت طبق سفارش صنعت وارد شغل مورد نظر می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر صنایع به دنبال توسعه هستند باید یک بخش عمده از برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه منابع انسانی قرار دهند، زیرا تنها با توسعه ماشین‌آلات، ساخت‌وساز و توسعه کمّی بدون توجه به ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی، دستیابی به توسعه امکان‌پذیر نیست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افتتاح کارگاه جوار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای توانمندسازی نیرو‌های شاغل صنعت خبر داد و تصریح کرد: مراکز جوار صنایع با سرمایه‌گذاری صنعت و اشراف و نظارت سازمان فنی و حرفه ای، مراکز جوار کارگاهی و یا آموزش‌های دیگر مانند استادکاران مهارتی در کنار مشاغل برای توسعه مهارت‌های نیروی کار طراحی شده است.

دراهکی با اشاره به اثربخشی آموزش‌های مهارتی در ارتقاء توانمندی‌های فردی و همچنین بهره‌وری هر صنعت، خاطرنشان کرد: امیدوارم صنایع استان اهمیت توسعه منابع انسانی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و ضمن ورود فناوری‌ها و ماشین‌آلات جدید بتوانیم منابع انسانی مورد نیاز را متناسب با نیاز روز تأمین کنیم که این امر با تعامل مشترک سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع محقق می‌شود.

انتهای پیام/م

کارگاه مهارت‌آموزی برای توانمندسازی نیروهای صنایع پارس جنوبی ایجاد می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.