وزیر خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برچیدن زرادخانه شیمیایی روسیه را تایید کرده اما واشنگتن هنوز این روند را به پایان نرسانده است.

لاوروف: آمریکا با خلع سلاح شیمیایی مشکل داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد آمریکا با خلع سلاح شیمیایی مشکل دارد. ­

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که در ارتباط با پرونده سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه وضع شده است، یادآور شد سازمان بین المللی منع سلاح‌های شیمیایی برچیدن زرادخانه سلاح‌های شیمیایی روسیه را تایید کرده است. این در حالی است که واشنگتن هنوز این روند را به پایان نرسانده است.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه سه سال است برچیدن زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را به پایان رسانده و سازمان بین المللی منع سلاح‌های شیمیایی نیز آن را تایید کرده است. در عوض، شیوه‌ای که این روند در آمریکا به پیش می‌رود، سوال‌هایی را برای مسکو مطرح می‌کند.

سرگئی لاوروف اعلام کرد: «ما سه سال پیش در چارچوب سازمان بین المللی منع سلاح‌های شیمیایی به این مرحله رسیده ایم، همه بازرسی‌های قابل تصور، پایان خلع سلاح شیمیایی را در روسیه تایید کرده اند.»

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «آمریکا نیز تقریبا باید در مهلتی برابر با ما به این مرحله می‌رسید. آن‌ها بار دیگر درخواست کرده اند تا آغاز سال ۲۰۲۰ این مرحله را به تعویق اندازند و در واقع، بهتر است گفته شود این آمریکایی‌ها هستند که با خلع سلاح شیمیایی مشکل دارند.»

وزارت امور خارجه آمریکا هشتم اوت با طرح ادعای استفاده از عامل اعصاب در سالزبری علیه اسکریپال، بسته‌ای از مجازات‌ها را علیه روسیه وضع کرد که قرار است تا پایان ماه این مجازات‌ها اجرا شوند.

انتهای پیام/

روسیه از برچیده نشدن سلاح‌های شیمیایی آمریکا انتقاد کرد

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار