نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خبر داد؛

تصویب تاسیس صندوق خسارات حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس از تصویب تاسیس صندوق خسارات حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تصویب تاسیس صندوق خسارات حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم طرح مدیریت  مردمی بحران "دوام آفتاب" در اراک از تصویب تاسیس صندوق خسارات حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: دولت از منابع این صندوق به افراد آسیب دیده ساختمان‌هایی که در شرایط بحرانی و بلا‌های طبیعی آسیب می‌بینندکمک می‌کند.

کریمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای آینده و ایجاد اعتماد بین مردم بسیار موثر است افزود: کشور ایران یک کشور بلاخیز است و از تعداد حوادثی که در جهان اتفاق می‌افتد قسمت اعظمی از این بلا‌ها مربوط به ایران است و این نشان می دهد که باید آمادگی لازم را در شرایط بحرانی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در شرایط بحرانی این انتظار وجود ندارد که تمامی خدمات امداد رسانی از طرف دولت صورت گیرد بلکه مردم می‌توانند با کمک خود نقش به سزایی در این زمینه ایفا کنند.

افتتاح طرح مدیریت مردمی بحران  "دوام آفتاب" در مراسمی در اراک

طرح آموزش شهروندی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران با عنوان "دوام آفتاب" درمراسمی با حضور مردم وبرخی از مسئولان استانی در مسجد حضرت زینب شهرک امام صادق اراک با همکاری شهرداری و نهاد‌های امداد رسان و آتش نشانی برگزار شد.

طرح مدیریت بحران "دوام آفتاب" در ۶ مسجد شهر اراک به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

تاران شهردار اراک هم در این مراسم گفت: ما در کشوری به سر می بریم که زلزله و حوادث طبیعی زیادی در آن اتفاق می‌افتد پس بنابر این باید آموزش‌های لازم به افراد داده شود.

تاجران افزود:اولین قدم ایجاد تشکل‌های مردم نهاد است چرا که تا کنون شاهد بوده ایم که هر کجا که مردم حضور داشته اند موفق‌تر بوده ایم.

وی خود امدادی را در حوادث طبیعی بسیار موثر دانست و اضافه کرد: مجموعه شهرداری اراک برای پیش برد اهداف خود در زمینه خود امدادی در بین مردم برنامه‌هایی را به صورت داوطلبی در بین مردم در هر مسجد در دست آموزش دارد.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.