اشرف غنی بر اعزام نیروهای کمکی به «غزنی» تاکید کرد

رئیس جمهور افغانستان در نشست فوق العاده‌ای که با حضور مسئولان محلی و امنیتی غزنی برگزار شد، بر اعزام نیروی بیشتر به ولایت غزنی تاکید کرد.

اشرف غنی بر اعزام نیروهای کمکی به «غزنی» تاکید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان در نشست فوق العاده‌ای که با حضور مسئولان محلی و امنیتی غزنی برگزار شد، بر اعزام نیروی بیشتر به ولایت غزنی تاکید کرد.

وی در نشست فوق العاده با والی، فرمانده پلیس، رئیس امنیت ملی ولایت غزنی و فرمانده قول اردو/ لشکر تندر، وضعیت امنیتی غزنی را از این مقامات جویا شد.

این در حالی است که از بامداد روز جمعه تاکنون، جنگ شدیدی در ولایت غزنی جریان دارد. برخی از اعضای شورای ولایتی غزنی  گفته‌اند که طالبان روز جمعه ساختمان مقام ولایت، فرماندهی پلیس و ریاست امنیت ملی غزنی را چندین ساعت در کنترل داشته‌اند.

هر چند طالبان مسلح روز جمعه از شهر غزنی متواری شدند، اما جمعه شب دوباره به این شهر حمله گسترده انجام دادند.

هم چنین منابع مردمی گفته‌اند که روز گذشته حملات طالبان بر این ولایت شدت یافته است. طالبان ادعا کرده‌اند که فرمانده پلیس غزنی سقوط کرده است، اما مقامات امنیتی این موضوع را تکذیب کردند.

تصاویری که از ولایت غزنی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، نمایانگر این هست که یک قسمتی از این شهر به گونه کامل تخریب شده است.

تاکنون از شمار دقیق تلفات نیروهای دولتی و غیرنظامیان گزارشی در دست نیست. هم اکنون شاهراه قندهار – کابل به دلیل ناامنی‌ها در غزنی مسدود می‌باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار