کانال ریحانه منتشر کرد؛

آموزش روش‌های برخورد مناسب با فرزندان در سنین مختلف

کانال ریحانه از کانال های وابسته به دفتر رهبر انقلاب، مطلبی درخصوص چگونگی روش برخورد با فرزندان در دوره های مختلف منتشر کرد.

ریحانهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال ریحانه از کانال های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتشار مطلبی خطاب به مادران، شیوه های برخورد و رفتار مناسب با فرزندان را در محدوده‌های سنی متفاوت را آموزش داد.

مطلب منتشره را در ادامه می‌خوانید.

اوقات فراغت بچه‌ها در روزهای‌ تابستان همه‌ی زمان مادرها را پر می‌کند. راه رویارویی با این چالش چیست؟ ما مادرها، اصلی‌ترین بهانه‌ی آرامش خانه و خانواده هستیم. بنابراین باید سعی کنیم خود و افراد خانواده‌مان را در معرض چالش‌هایی که نتیجه آن‌ها انتقال تصورات منفی قرار ندهیم. مثلا یکی از این موقعیت‌ها اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان است. خیلی از ما مادرها دل خوشی از این دوران نداریم و اوقات‌فراغت بچه‌ها را مانع راحتی، آسایش و فراغت خودمان می‌دانیم. اما آیا بهتر نیست به جای شاکی بودن از این شرایط به فرصت‌هایی که تابستان و اوقات فراغت بچه‌ها برای تربیت ایجاد می‌کند، توجه کنیم؟
برای پاسخ به این سوال، مطلب زیر را بخوانیم؛

یک چالش دوست‌داشتنی
اوقات فراغت بچه‌ها در روزهای‌ تابستان همه‌ی زمان مادرها را پر می‌کند. راه رویارویی با این چالش چیست؟
یک مادر حرفه‌ای باشید
از همین لحظه و همین الان تصمیم بگیرید در تفکرات خودتان تغییر ایجاد کنید و از تعطیلی بچه‌ها در تابستان دیگر شاکی نباشید. بنابراین نیت کنید و توسل کنید تا خداوند هم در این تغییر روحیه به شما کمک کند.
 از تسبیحات حضرت زهرا برای تقویت روحیه خودتان کمک بگیرید و از مداومت بر آن غافل نشوید.
با مادرهایی که دغدغه‌ی شما را دارند و در اطراف‌تان هستند هم‌فکری کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید و راه‌کارهای ‌آن‌ها را نیز بشنوید.
به این نکته فکر کنید که این تعطیلات تابستانی بچه‌ها هم مثل همه‌ی روزهای دیگر خواهد گذشت و حتی ممکن است بعدها حسرت این گذر زمان را بخورید.
یک بازی دو سر برد
اگر برای کودک زیر هفت سال‌تان خوب وقت بگذارید و با او بازی کنید، چند ساعتی او شما را رها می‌کند و از شدت لجبازی‌اش کم می‌شود.
اگر با کودکی که در هفت سال دوم است؛ زمان بگذارید و کار مشترکی هم‌چون کار‌های هنری، ورزشی، انجام کارهای خانه، ساختن کاردستی و.... انجام بدهید و یا حتی بخشی از کارهای جدی خودتان را به او بسپرید، علاوه بر اینکه کودک را سرگرم می‌کنید و حس مسئولیت‌پذیری را در او رشد می‌دهید، او را مطیع و فرمان‌بردار خود نیز تربیت می‌کنید.
نوجوان ها اما به طعم استقلال نیاز دارند. پس بخشی از کارهای مهم خانه و روزمره‌ی خودتان را به آنها بسپارید. مثلا آنها می‌توانند خرید خانه را انجام بدهند، مسئولیت بخشی از کارهای کامپیوتری و مجازی شما را داشته باشند و یا حتی مدیریت میزبانی یک مهمانی را به عهده بگیرند. با همین برنامه‌ریزی‌های ساده نوجوان‌تان پخته‌تر و عاقل‌تر خواهد شد و اوقات فراغت مفیدتری را پشت سر خواهد گذاشت.

ریحانه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار