نوبخت در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ایران به پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طبق اعلام صندوق بین المللی پول ایران در حال حاضر هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا بوده و در چندسال آینده می‌تواند به جایگاه پانزدهم برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طبق اعلام صندوق بین المللی پول ایران در حال حاضر هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا بوده و در چند سال آینده با پشت سر گذاشتن کشور‌های کانادا، اسپانیا و عربستان می‌تواند به جایگاه پانزدهم برسد.

وی افزود: باید به سرعت مسئله نوسانات ارزی را سامان دهیم و قطعا دولت به تکانه‌ای که بر بازار وارد شده فائق خواهد آمد چرا که بنیان‌های اقتصادی ما بسیار مستحکم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به نیاز ۴۵۰ میلیارد تومانی پروژه قطار میانه_ تبریز برای رسیدن به ائل‌گلی گفت: از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت اسناد اوراق پرداخت می‌گردد.

نوبخت اضافه کرد: برای خرید ورق پایه چند پل بزرگ مسیر نیز نیاز به پرداخت ۱۵۰ میلیارد نقدی داریم که به محض بازگشت به تهران این وجه را کارسازی می‌کنم.

احداث راه‌آهن از تبریز به میانه یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقلی کشور است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن آغازشده و طی ۱۶ سال گذشته سه رئیس‌جمهور وعده‌های متفاوتی برای بهره‌برداری از آن داده‌اند، ولی هیچ وعده‌ای به سرانجام نرسیده و همچنان این پروژه نیمه‌تمام است.

راه‌آهن دوخطه میانه - بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر راه‌آهن موجود تهران - تبریز آغاز شده و با گذر از مسیری بیشتر کوهستانی که از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج عبور می‌کند، به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

طرح دو خطه کردن خط آهن میانه - تبریز از جمله طرح‌های زیربنایی در حوزه حمل و نقل شمال غرب کشور است که با گذشت ۱۸ سال از آغاز آن هنوز به سرانجام نرسیده است.
 
انتهای پیام/ی
 

نوبخت در تبریز

برچسب ها: امام جمعه ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.