مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان کرد؛

ایجاد۲خوشه انگشترسازی و پوشاک در قم

طیبی نژادگفت:مجوز توسعه دو خوشه صنعتی انگشترسازی و تراش سنگ‌های نیمه قیمتی و پوشاک در استان قم را اخذ کردیم و برای ایجاد این خوشه‌ها تاچند ماه آینده در استان تلاش می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه فعالیت خوشه‌های صنعتی در استان قم گفت: در این راستا برای تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی براساس ابلاغ سازمان صنایع کوچک، اقداماتی را انجام دادیم، همچنین مطالعات بازار فرش، سوهان، چوب و مبلمان و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی صورت گرفت.

وی ادامه داد: خوشه چوب و مبلمان استان قم سال گذشته به کشورهایی اروپایی از جمله لهستان صادرات داشت، همچنین مراکز فروش در شهرهای عراق ایجاد کرد و این خوشه در نمایشگاه چوب و مبلمان عمان شرکت داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اضافه کرد: با گرفتن کد یونیک برای سوهان، صادرات آن به صورت یک کالای مجزا شروع شد، ماندگاری سوهان را با همکاری دانشگاه اصفهان افزایش دادیم، اکنون زمان ماندگاری سوهان حدود هفت ماه است و به دنبال رساندن زمان ماندگاری آن به یک سال در آینده هستیم.

طیبی نژاد با اشاره به لزوم حمایت از خوشه‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت از این خوشه‌ها موجب می‌شود که بازارشان توسعه پیدا کند و این مساله به معنای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی یادآورشد: سال گذشته مجوز توسعه دو خوشه صنعتی انگشترسازی و تراش سنگ‌های نیمه قیمتی و پوشاک در استان قم را اخذ کردیم و اکنون در مرحله مطالعات برای ایجاد این دو خوشه هستیم، برای ایجاد این خوشه‌ها تا چند ماه آینده در استان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

۲ خوشه صنعتی جدید در قم ایجاد می‌شود

برچسب ها: سرویس اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار