نوبخت در ارومیه خبر داد:

راه آهن مراغه- ارومیه کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد/بودجه خوبی برای احیا دریاچه ارومیه تصویب شده

معاون رئیس جمهور گفت:راه آهن مراغه- ارومیه کمتر از یک ماه دیگر و در هفته‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.

راه آهن مراغه- ارومیه کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسدمحمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  با بیان اینکه افتتاح راه آهن مراغه- ارومیه مهمترین اولویت دولت در سال جاری است، گفت:این پروژه کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به زمان دقیق افتتاح پروژه راه آهن ارومیه-مراغه افزود:بعد از بازدید از ایستگاه راه آهن در جلسه‌ای که در استانداری برگزار خواهد شد در خصوص زمان دقیق افتتاح این ایستگاه تصمیم گیری می‌شود ولی از شواهد امر پیداست که در هفته‌های آینده این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد:از بازدید قبلی بنده از پروژه راه آهن ارومیه بیش از ۳ ماه می گذرد و در این مدت ایستگاه و عملیات ریل گذاری از پیشرفت خوبی برخوردار بود.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه گفت:برخی نواقصات جزئی وجود دارد که امیدواریم ظرف چند هفته آینده به اتمام برسد.

نوبخت با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:بودجه خوبی برای احیا دریاچه ارومیه در سال جاری تصویب شده است.

گفتنی است:در آغاز ورود معاون رییس جمهوری به محدوده راه آهن ارومیه نیز تعدادی از مالکان باغ‌های اطراف و روستانشینان اعتراض خود را در خصوص مشکلات ایجاد شده به خاطر احداث ایستگاه راه آهن مطرح کردند و نوبخت هم برای رسیدگی به آن مشکلات قول مساعد داد.

طرح راه آهن مراغه – ارومیه به طول ۱۸۰ کیلومتر آذربایجان غربی را به استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل کرده و برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

عملیاتی شدن این طرح علاوه بر افزایش ایمنی حمل و نقل و صرفه جویی در مصرف سوخت، آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد و نقش بسیار موثری در توسعه حمل و نقل عمومی دارد.

انتهای پیام/م

 

سفر نوبخت به ارومیه

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.